Lasse H
Aktiv medlem
mohei skrev:
Här kommer en sån där gatufotograf.
Tycker jag känner igen den där stilige unge mannen....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
mohei skrev:
Här kommer en sån där gatufotograf.
Lasse H skrev:
Tycker jag känner igen den där stilige unge mannen....
MattiasL skrev:
Vad nu!? Är kompakter tabu? Då är jag ingen seriös fotograf. Vad skönt! Jag som lallar runt med XA:n i ena fickan och halvformatare med crossdia i andra för det mesta...
Benganbus skrev:
Hyperfokal!!!!
Det underlättar alltid!
Lasse H skrev:
Ögonkontakt är bra, då ser man oftast direkt om det är okej.
Lite svårt dock om det är flera personer.
Apropå diskret kamera så kan man ju ta vilken digital eller analog kompakt som helst och hålla lite diskret i mag -brösthöjd och bara gå runt på stan och trycka av gång på gång och samtidigt titta åt ett annat håll och vissla oskyldigt....
Visst ja, kompakter är ju tabu hos seriösa fotografer.
Lasse H skrev:
Jag blir mer och mer övertygad om att det är gatufoto som är min grej inom foto.
Finns nog många fler än jag som gillar denna nisch.
Lägg upp era gatufotobilder och berätta gärna lite om när hur och varför ni tog just den bilden.
Eller bara lägg upp gatufotobilder utan snack.
Börjar själv med en bild på tre sköna damer.
Kvinnor är ju ofta mer öppna för att vara med på bild.Det är i alla fall min erfarenhet.
Speciellt om man använder systemkamera. Jag märker över huvud taget en större misstänksamhet hos folk när jag använder kompakten.
Systemkameran tycks på något sätt imponera på folk.
pointzero skrev:
Här kommer mitt bidrag, där alla medverkande mycket väl viste att jag plåtade. Så är det också i alla andra bilder jag har. Jag förstår inte meningen med att smyga runder en massa. Det är inga problem att få verkliga situationer trots att den avbildade personen är medveteten om kameran!
maxim skrev:
Vad är Hyperfokal? Det har jag aldrig hört talas om...