ANNONS
Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Georg Oddner

Jag har nyss sett Jan Troells film om Georg Oddner på SVT2 och är så berörd in i själen av denne enastående fotograf och konstnär som behärskar allt från gatufoto till mode, porträtt, dokumentärfoto, stilleben och makro... och jag saknar de rätta orden för att uttrycka mig.

Repris av programmet går den 8 mars och vad ni än gör - missa inte det!
 
Senast ändrad:
Re: Georg Oddner

Sans skrev:
Jag har nyss sett Jan Troells film om Georg Oddner på SVT2 och är så berörd in i själen av denne enastående fotograf och konstnär som behärskar allt från gatufoto till mode, porträtt, dokumentärfoto, stilleben och makro... och jag saknar de rätta orden för att uttrycka mig.

Repris av programmet går den 8 mars och vad ni än gör - missa inte det!

Jag såg programmet i fredags. Gillar hans gatufotostil. :)
Det pågår en utställning nu på Nationalmuseum som jag tänkte försöka hinna se.
http://www.nationalmuseum.se/NMTemplates/NMSingleExhibition____5875.aspx
 
red-top skrev:
'Plattan', plåtad 04-10-12, ligger inom 75-80 meter (fågelvägen, lite längre gångväg) från likaså 'legendariska' fiket 'PUCK' - nu får du leta själv..;=)
Återkommer till denna frågesport från 2007-01-21: Nu är det barmark, så att nu ska väl dom "Puckade" gatufotofficionados kunna ange positionen för den här...
YoursTruly,
_/h:mad::n:s:N.
 

Bilagor

  • trottorar.jpg
    trottorar.jpg
    90.5 KB · Visningar: 363
mohei skrev:
Varför skjuta höftskott med hyperfokal när man kan plåta sådär? :)

Det har jag ju alltid sagt.....

Men den där snubben hade inte mycket att tillföra, tycker jag.
Hundarna t ex plåtade han rakt av uppifrån som vilket snapshot som helst till familjealbumet.
 
Lasse H skrev:
Det har jag ju alltid sagt.....

Men den där snubben hade inte mycket att tillföra, tycker jag.
Hundarna t ex plåtade han rakt av uppifrån som vilket snapshot som helst till familjealbumet.

Det är väl det som är konstnärligt. ;-)
 
Gillade avsnittet att göra sig osynlig :) Och står ivägen för de som går över övergångsstället...

Klart intressant iallfall - blir sugen att ta min 193 cm kropp o bli försöka bli osynlig på stan he he
 
Det kan ju bli rätt kul om ett helt gäng gatufotografer drar ut på stan och försöker vara osynliga på samma ställe.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.