Annons

Gatufoto

Produkter
(logga in för att koppla)
Fler skummisar. :)
I detta fall en sån där gatufotograf som smyger sig på ett intet ont anande motiv. :)

Bilagor

• skuggfotografen.jpg
    skuggfotografen.jpg
    75.4 KB · Visningar: 284
Gillar hur man dokumenterar tidstypiska inslag vid gatufoto. Företeelser som är så vanliga att dom knappast väcker någon uppmärksamhet, men som kanske kommer att ses på ett helt annat sätt vad tiden lider.

Bilagor

• 2.jpg
    2.jpg
    30.8 KB · Visningar: 241
TBStoor skrev:
FINT!!! tackar!!! kanske jag testar denna väg!
Hoppas på Z 4:an kommer nästa vecka

Tänkte byta "färg" på zorki 1:an också, men det kan vara ett värre jobb ...

Hoppar bara in här,
så jag vet inte vad ni snackat om tidigare.... :)

Men vad gäller kameraklädsel. så finns det en japans snubbe som gör klädsel till många olika kameror...
Contax, Kiev, Leica, FED osv, osv, osv, osv...

Man sätter in pengar, hans sänder klädsel i kuvert!

Det värsta är att jag tappat länken till sidan.....

Men hittar jag inte länken,
så gör säkert nå'n annan det! :)

Jag håller med att det är lättare att fotografera öppet med systemkamera - att den snarare gör folk nyfikna än avogt instälda. Ibland kan ett motiv vara så bra att jag blir osäker om jag vågar smälla av en bild och då har det hänt att ögonblicket är förbi. Mer träning på just gatufotografi ger förstås en större säkerhet. Mitt bildbidrag till detta forum blir en bild där jag hade nerver att plåta i rätt ögonblick. Men jag är lite ängslig att publicera sådana bilder på Fotosidan, eftersom jag inte vet om det kan bli efterräkningar typ arga människor som anmäler en. Om någon har synpunkter på detta är jag tacksam.
Monica

Bilagor

• strövtåg2.jpg
    strövtåg2.jpg
    45 KB · Visningar: 212
Benganbus skrev:
Hoppar bara in här,
så jag vet inte vad ni snackat om tidigare.... :)

Men vad gäller kameraklädsel. så finns det en japans snubbe som gör klädsel till många olika kameror...
Contax, Kiev, Leica, FED osv, osv, osv, osv...

Man sätter in pengar, hans sänder klädsel i kuvert!

Det värsta är att jag tappat länken till sidan.....

Men hittar jag inte länken,
så gör säkert nå'n annan det! :)

Det är säkert samma karl vi talar om!
http://aki-asahi.com/store/

Men den karl svarar inte på min e-post... skulle använda kreditkortet direkt, men det går inte tydligen. Så nu testar jag via Ebay o där skall man ta det via PayPal. vi skall försöka ...

Den där vinröda klädseln ... ajaj.
Om det lyckas med allt klädseln åker på en vacker dag, så skall alla fingar på kameran. Men det skall folk annars också. Lite mera tyngd i dem än ... ja ni vet.

TBStoor skrev:
Det är säkert samma karl vi talar om!
http://aki-asahi.com/store/

Men den karl svarar inte på min e-post... skulle använda kreditkortet direkt, men det går inte tydligen. Så nu testar jag via Ebay o där skall man ta det via PayPal. vi skall försöka ...

Den där vinröda klädseln ... ajaj.
Om det lyckas med allt klädseln åker på en vacker dag, så skall alla fingar på kameran. Men det skall folk annars också. Lite mera tyngd i dem än ... ja ni vet.

DE E HAN!!! :)

Å kolla här!!
http://aki-asahi.com/store/html/M4-P/index.php

ooooh.... den ser ju ut som ny!!!

sablar sablar. Jag har tittat på otaliga IIIf och M3 och dylika fyror. Skulle vara så fina att använda. MEN. Jag tycker mig behöva A-läget o då finns det inte så många alternativ ... M7, ZI och den nya Bessan med ram för 21 mm!!! M7 och Z1 är för mkt idag. 12 olika kameror har passerat via mig under ett år o alla som är sålda är sålda på förlust. Mellanformat var inget för mig. Holgan var till sist inte heller osv osv. Tycker inte om att ha kameror om dom inte används.

Ja öh. man skulle visst visa upp bilder här ...

Bilagor

• am2.jpg
    am2.jpg
    59.8 KB · Visningar: 421
Fin bild!!!
Snabbt reaktion och ingen mätare ...!!! ajaj. inget för mig. Måste nog ha ngt att gå efter. Hjälps inte. Den externa är inte alls så dum. Och otroligt liten. Blev storligen förvånad.

Argh. nu blir det Mfeber eller IIIfeber!!!!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar