Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
G1x mer batteritid
- Trådstartare gunau
- Start datum
gunau
Aktiv medlem
Det enda jag kan komma på är att du använder en nätadapter (ACK-DC80), vilket förutsätter att du har tillgång till ett eluttag i närheten, eller ett stort 12-voltsbatteri och en växelriktare.
Tackar. Tyvärr går det inte på de platser jag tänkt mig. Jag vet att pocket wizard har en fjärrkontroll som kan väcka upp en sovande dslr men det är nog inte samma med en avstängd kompaktkamera. Kommer jag på något så rapporterar jag. / Gunnar
gunau
Aktiv medlem
Köp fler batterier.
/Stefan R. Nilsson
Fungerar ju när man kan gå fram till kameran men om man sitter i gömslen för. t.ex. örn så kan man inte lämna gömslet under den ljusa tiden. Borde kanske ha påpekat det. Tanken var god...
Curt L
Aktiv medlem
Finns ju även färdiga UPS-enheter, t.ex. denna på 800VA:
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/ups/trust-ups-pw-4080t-p44058
http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/datortillbehor/ups/trust-ups-pw-4080t-p44058
SD40T-2
Avslutat medlemskap
Finns ju även färdiga UPS-enheter, t.ex. denna på 800VA:
UPS:er brukar inte hålla speciellt länge. Inte ens en timme för det mesta, så det är nog inte så lyckat tyvärr. Den du hänvisar till håller upp till 20 minuter enligt specen.
Racketeer
Aktiv medlem
Kylan?
Köp handvärmare i någon affär som säljer wildmarks prylar!
Jag har handlat på engelsson, dom aktiveras när man bryter förpackningen och är varma i 8 timmar!
Det står att de håller en medeltemp på 51 grader, det kanske är i överkant!
Men de blir varma och sköna, länge!!
Lägg kameran i en socka lr dyligt med 2 st värmare och klipp ett hål för linsen,
Borde göra rejäl skillnad! + att du minimerar frost på linsen!
Om det är kylan som ställer till det så har jag en bra lösning för 12 kr...Vet någon om det finns något sätt att få längre batteritid på en g1x.? När den ligger ute i kylan med fjärrkontrollen så ger den upp efter ca 5 timmar. Finns det någon batteripack eller annat?
Jag har handlat på engelsson, dom aktiveras när man bryter förpackningen och är varma i 8 timmar!
Lägg kameran i en socka lr dyligt med 2 st värmare och klipp ett hål för linsen,
gunau
Aktiv medlem
Om det är kylan som ställer till det så har jag en bra lösning för 12 kr...
En smart idé, det borde kunna förlänga batteritiden. Skall prova det vid tillfälle.
PeterEskilsson
Aktiv medlem
display?
Har ingen sån kamera själv, men går det att stänga av displayen, i fall du klarar dig utan vid dessa tillfällen?
Har ingen sån kamera själv, men går det att stänga av displayen, i fall du klarar dig utan vid dessa tillfällen?