Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Göteborgsvarvet lördag?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kijana

Aktiv medlem
Får ta och upprepa min fråga här eftersom gensvaret i Foto-Väst varit tämligen magert det dygn som gått sedan jag ställde frågan där.

Jo, är det någon mer här på FS som tänker kolla in halvmaran i Götet och samtidigt lufta kameran? Jag vill gärna ha sällskap.

Jepp! jag ska dit och rasta kameran hela dagen lång och försöka fånga lite schyssta löparbilder. :)

/ Magnus

Jag har faktiskt inte koll på tiderna för loppet än. Har för mig att de startar under eftermiddagen, men det kanske är fel?

Var ska vi träffas? Och när?

Tjoho !

jag kommer att ta mig ner till min hemort idag =)
så jag kommer vara ute och fota en hel del i götet
Och Göteborgsvarvet. =)

/Tobbe

Var snälla och berätta var ni ska stå med era kameror så att jag kan se till att se snygg ut när jag springer (går/lunkar/haltar/kryper) förbi :)

Jag vet faktiskt inte än vars man skulle samlas, men kanske vid starten när de börjar kan ju vara ett lämpligt ställe att börja på och sen när de löper genom centrum på några ställen borde också vara schysst ställe, speciellt då innan för många hunnit bli trötta och sega. Man bör fota dem när de håller rimlig hastighet så man har en chans att fånga dem i skärpa samtidigt som man kan motionblurra bakgrunden en aning. :)

Intressanta ställen är väl också runt vattenhålen där de brukar kasta vatten på varandra och över sig själva, där borde man kunna få schyssta bilder på löparna. Sen så finns det väl ställen efter vägen där det smalnar av och det blir ganska trångt, då borde man kunna få intressanta foton där också.. tror jag. :)

/ Magnus

jag kommer hålla till på avenyn och där omkring.
vasa / avenyn =)

Skall köra riktig street fotografering innan i stan =)
För det saknas i götet..

Ja men platsen är fortfarande hemlig? :)

Ja just det kl12:00 på lördag får man det bekräftat.

Vad säger ni om att samlas vid Gustaf Adolf klockan 12?

Ja, det är lite god tid före, men dels hinner vi bestämma om vi ska transportera oss någonstans och dels få tid att göra det.

Personligen är jag väl inne på att fota i centrum, men även att hålla mig någonstans i närheten av målgången på Slottskogsvallen.

Kan tänka mig att det går att få bra bilder vid Eriksberg, men man ska ju transportera sig emellan olika platser också. Inte det lättaste.

Ja, Johan, du har snygga studiobilder så det vore kul om jag fick dig i sökaren i dag.

Jag finns på mobilen 070-662 35 04.

Måste dra snart. Syns vid Gustaf Adolf.

Det var en intressant och trevlig upplevelse, men vad annat var att vänta en sådan sommardag.

Ska försöka ladda upp någon bild under veckan som kommer. Hur tänker ni andra kring eventuell visning?

Puh! jag kom precis hem från kaoset inne i stan. Många bilder blev det heh.. hur många som är användbara får vi se snart. Det var skoj att möta er andra i gänget där och käka hamburgare :) vi får ta och göra om detta snart igen då med ett större gäng.

Bilder kommer snart..

Edit: Kollade precis kameran nu och jag fick med mig hem 1259 bilder inklusive några videoklipp. :)

/ Magnus

Senast ändrad:
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar