Annons

Göra en egen hemsida?

Produkter
(logga in för att koppla)

Kalle_B

Aktiv medlem
Att göra en enkel hemsida är ju inte så svårt.. bara o lägga in lite bilder, skriva lite, lägga in lite annat tjafs på sidan o sedan publicera. Detta förfarande sätt är ju ganska enkelt och man kan lägga ner hur mkt pill o jobb som helst o sedan lägga upp på nätet.

MEN, om man lägger ut bilder är detta lite bökigare... Anta att jag gör en sida o lägger upp 100 bilder jag tagit, sedan vill jag lägga upp ytterligare 20 bilder och dagen efter 30 bilder till hur gör jag då??

Jag vill ju gärna slippa göra om bildsidan varje gång jag lägger till bilder och sedan lägga upp sidan igen på internet. En funktion som liknar den här på photosidan vore ju perfekt.. man bara klickar på en knapp "lägg upp bild" så hamnar den där man vill ha den...

Finns det något enkelt sätt/program eller är det till att skriva html kod så att denna funktion blir en realitet?
 
Jag fattade Nada av MG2... men din sida såg ju väldigt stilren och fin ut.. ungefär så jag vill ha det..
 
Den här tråden följer jag med stort intresse! Jag söker själv efter liknande program, jag har bara baskunskaper i html och använder Dreamweaver MX. Servern jag använder har stöd för php & mysql. Intressant!
 
Kalle_B skrev:
Jag fattade Nada av MG2... men din sida såg ju väldigt stilren och fin ut.. ungefär så jag vill ha det..

Var helt lugn. Jag fattar heller ingenting och det funkar ändå. =) Jag laddade ner paketet med filer och packade upp det. Därefter laddade jag upp dem på servern och gick till www.dunberg.net/admin och sedan var allt självförklarande. Hur enkelt som helst.

mvh

Johnnie
 
ok dom html filer jag fick efter att jag packade upp det skall jag skicka upp bara till min server? i en mapp eller bara lösa filer som dom är?
 
ahhh. som vanligt var jag för snabb och upspelt för att utforska det närmare... nu ska jag läsa o inte terrorisera.. :) tack!
 
Kalle_B skrev:
ja men det kostar ju stålars.. telia är ju "gratis" eftersom jag redan har deras skit ADSL

Ok. Jo, det är klart att det kostar en del. Men tänk på att för 526 kronor får du bexelius.nu och utrymmet på deras servrar. Det är inte illa!

//J
 
haha du skrämde skiten ur mig när du skrev bexelius.nu.. tänkte om du kände mig, men kom ju på att alla ser ens namn.. stupid me... och visst, jag kommer skaffa en vettigare domän sennare när jag har fått detta att funka... inte kan man säga: "besök gärna min sida innan vi gör upp affären på 4000000:-
adressen är http://u~348392348285725.telia.com/user/bla/tont/asd w3e4347387.se
 
Jag tror tyvärr att din möjlighet till att göra en sida med web baserad uppladdning av bilder på ditt telia konto är väldigt begränsad. Så vit jag vet stöder dom bara vanlig html,inget asp eller php, och ger dig ingen tillgång till en databas. Din enda lösning om du vill ladda upp mer bilder är nog att själv ändra i websidan.

Mitt råd är att du skaffar ett konto på ett webhotel, kostar tyvär lite $$$$.

//Erik
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.