Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Gör något kul

Produkter
(logga in för att koppla)
kreatören skrev:
Lasse, Christel, Anna och Roger!

Jag är till yrket Grafisk Formgivare och illustratör och har sedan 13-14 års åldern ritat och målat, och gör det fortfarande när jag får tid. Jag fick min första kamera av min far när jag konfirmerades 1957(en Edixa med normalobjektiv). Jag började arbeta samma år och det första jag sparade ihop till då var en förstoringsapparat. Jag har också hela mitt liv varit mycket konstintresserad och gick i början på 60-talet en termin på en konstskola. På våren 1965 träffade jag Christer Strömholm och på hösten samma år började jag på hans fotoskola. Då hade jag skaffat mig min första Leica med en 35:a och något år senare även Nikon F med en 35:a och 105:a (som jag fortfarande har kvar). 1968 startade jag mitt första företag tillsammans med en tjej (modetecknerska) som jag då var tillsammans med. Hon försvann senare till det stora landet i väster och började arbeta på tidningen Cosmopolitan. 1970 startade jag min första reklambyrå som jag sedan drev under lite olika namn fram till mitten av 90-talet. 1996 blev jag uppköpt av ett IT/media företag där jag var kvar till 2002.
Jag vet inte riktigt vad det här har med mitt kreativa bildskapande att göra, men det kändes fint att göra en liten sammanställning inför min 63:årsdag som infaller om några dagar (2005-01-18), och jag känner mig fortfarande som en nyfiken 25-åring.

Just because you can´t see it, it doesn´t means it´s not there.
Hadé gott!
Bernt C

En gedigen fotografisk/konstnärlig bakgrund på min ära:)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.