Sinuslinus
Aktiv medlem
Terje skrev:
Det heter väl egentligen skigard... fast det är väl i Norge förstås!
Det var det skönaste inlägget i den här meningslösa diskussionen; lusekoftanovan slår till .
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Terje skrev:
Det heter väl egentligen skigard... fast det är väl i Norge förstås!
pettersson skrev:
Linus:
Heter det inte "åt mej", det här med dom, de, dem har jag aldrig lärt mig (ja ha ok nu ser jag felet med mej) någon som kan förklara?
Sej är väl en fisk? Heter det sig?
Föresten ett sudd/ en sudd (vanligaste diskutionen i plugget),mejl/mail, sajt/site och en Learjet/ett Learjet???
Detta är helt seriösa frågor och jag förväntar mig korekta svar från språkfascisterna!!!
Andreas.
Och vips bidde det ett syftningsfel ocksåSinusLinus skrev:
de eller dem är skriftspråk eller vad man ska kalla dem.
jimh skrev:
Och vips bidde det ett syftningsfel också
Särskrivning.... en lerget borde det heta eller kanske en leende get?Mr P skrev:
En learjet eller ett learjet!!??
Måste väl ändå heta en ler get??
Jeppe skrev:
Tycker ändå att det värsta Svenska Akademin gjorde var när de vedertog sajt och majl..
- Gå in på saajten och kolla
- Skicka ett maajl
Om inte det är talspråk i skriftform så vet jag inte.....
site och mail ska det vara...
möjligen webbplats och e-post...
ingo skrev:
Jättetrevlig diskussion, men vad har leriga getter och trista översättningar på dataord med foto att göra? Bli inte arga nu, jag var tvungen att fråga...
Tänkte bara tillägga att för den intresserade finns mer material att hämta på: www.skrivihop.nu och www.nada.kth.se/dataterm/
/Ingo
pettersson skrev:
Är det mig du tänker på ska du veta att jag tål det mesta, jag älskar själv att skoj-mobba folk. Inte för att jag kände mig träffad från början men
om du tänker på mej behöver du inte vara orolig.
And rea (s)