Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Funderingar kring skärpa??
- Trådstartare photonicdelousions
- Start datum
photonicdelousions
Aktiv medlem
monalisa skrev:
;-) allt funkar i PS , vilken underbar uppfinning... och lite neatimage och så är bilden fixat... lycka till !!!
Sant sant
Jag får säga att det var en härlig bild du hade, ben gunga tror jag att den hette! Jättefin hur jobbade du med den? Om du minns?
monalisa
Aktiv medlem
hej, kul att du gillade bilden... den är tagen med canon 70-200 L4, och blixt i taket... det ger ju sånt varm ljus på korten, sen har jag ändrat lite i färger, lagt på lite oskärpa på golvet och i bg för att få fram julia mera, alltid skärper till lite så klart ansiktet, dvs jag kpierar lager, skärper till det översta lagret och sen suddar det jag vill ha som orginal bilden, för att göra mera kontrast i färgerna , lägger jag på lager " mjukt ljus" ca 40%... och sen blir det så... det är bara att testa... lycka till ps, en snygg ram brukar göra susen oxå...
Bilagor
photonicdelousions
Aktiv medlem
monalisa skrev:
hej, kul att du gillade bilden... den är tagen med canon 70-200 L4, och blixt i taket... det ger ju sånt varm ljus på korten, sen har jag ändrat lite i färger, lagt på lite oskärpa på golvet och i bg för att få fram julia mera, alltid skärper till lite så klart ansiktet, dvs jag kpierar lager, skärper till det översta lagret och sen suddar det jag vill ha som orginal bilden, för att göra mera kontrast i färgerna , lägger jag på lager " mjukt ljus" ca 40%... och sen blir det så... det är bara att testa... lycka till ps, en snygg ram brukar göra susen oxå...
Oj ja tack för tipset, absolut stor skillnad!
Tackar!
dumbo
Aktiv medlem
På de bilderna handlar det nog i stor grad om att hon ökat kontrasten en hel del och kanske även mättat färgerna. När hon sedan förminskat dem har hon såklart skärpt upp dem åxå. Man behöver inte ha _överskarpa_ originalbilder för att de ska se skarpa ut i så litet format.