Såg sen att jag oavsiktligt råkat komma åt "drive-ratten" som hamnat på DRV och stod inställd på att bara fota allt som är grönt, övrigt svart/vitt. Kanske lite synd att den ratten inte går att låsa.
Tack för svar...
/Roger
Menar du ADV. Ett läge jag mer eller mindre lyckats stänga av nu.
Jag lyckades hamna där med jämna mellanrum. Nu har jag stängt ner den skiten så jag inte hamnar där av misstag.
Eftersom jag bara är intresserad av funktioner som rör RAw och inte jpg så är valen både i my menu och Q och är det lite svåra att välja. Har haft svårt att konfiguerera X-PRO2 och X-T2 likadant.
Jag har en X-PRO2 och en X-T2. Det är en kombination som passar mig perfekt.
Alltid när jag haft 2 kamerahus har jag oftast haft vidvinkel på den ena och ett tele på det andra.
Det kan vara en vidvinkelzoom på en kamera och en telezoom motsvarande 70-200 på den andra.
Fast det kan lika gärna vara en ljusstark vidvinkel på ena kameran och ett kort samt ljusstarkt tele på den andra.
Vad man väljer beror förstås på vad man skall fotografera.
X-PRO2 passar mig perfekt för vidvinkel till kort tele. Fast börjar man fota med lite längre och tyngre ocjektiv så är X-T2 mycket trevligare. Allt balanserar bättre och man har ett bättre grepp.
Kamerorna är väldigt lika men det finns skillnader.
Varför kan jag t.ex . inte stänga av fokus på avtryckaren på X-PRO2 när jag kan det på X-T2.
Sedan får nog Fuji lära sig att om att ha knappen för AF-L på ungefär samma ställe på båda modellerna.
Det lyckas Canon med på mängder av sina modeller.