Jag har nu blivit med en X-T2 och ett Fujinon 16/1.4 och jag är helt kär <3.
X-T2:an är ett mästerverk till kamera. Att ha rattar för alla inställningar är så intuitivt och smidigt. Varför gick man egentligen ifrån denna design? Älskar också att den är väldigt anpassningsbar.
EVF:en är underbar! Var lite skeptisk till EVF först pga. lagg Och varför har aldrig nån berättat för mig hur fantastiskt focus peaking är? För mig som fotar landskap och macro så kommer det bli mycket användbart.
Och vilken byggkvalité! Uttrycket "built like a tank" är mycket passande för att beskriva den
. Tycker även greppet är oväntat skönt att hålla i, nåt som jag var rädd för inte skulle vara fallet innan jag köpte den. Det skulle dock inte göra nåt om det var lite större/djupare. Jag kanske köper till nåt extra grepp så småningom.
16/1.4-objektivet är även det helt underbart. Lika gedigen byggkvalité som X-T2:an och har fantastisk bildkvalité! Riktigt skarpt och ger starka kontraster.
Det enda jag saknar nu är ett vettigt macro-objektiv
Jag hoppas verkligen att det utannonserade 80mm macrot kommer snart. Verkar dock som att det kan bli väldigt dyrt samt att det ser ut att kunna väga en del :/
Det känns verkligen som Fuji gör kamerautrustning till oss som älskar att fota. Inga gimmicks eller "häftiga" funktioner(även om flera funktioner ändå är häftiga), bara högkvalitativa verktyg för att skapa vackra bilder <3.