Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fujifilm X-Pro2
- Trådstartare voitcanon
- Start datum
martinot
Aktiv medlem
Problemet hittills har varit att Fuji inte kan ersätta Canon.
På vissa områden så är klarar inte Fuji att matcha Canon eller Nikon. Dels riktigt snabb AF, dels riktigt långa telezoom, dels bra utbyggt fungerande blixtsystem, riktigt mörka fotoförhållanden, och på några andra fall/use case aspekter.
Det sagt så tycker jag det är ett fantastiskt system och kvalitet i förhållande till storleken.
PS.
Som kommentar till tidigare post angående kit XPro2+35; Jo, köpte också den nya 35/2:an i förra veckan, och även om det är lite ljussvagare än min 35/1,4 så gillar jag verkligen skärpan och bokehn på den. Dessutom mycket smidigt litet reseobjektiv. Gillar!
alfin
Aktiv medlem
Grattis! Visa gärna lite bra bilder. De som finns på nätet lämnar en del övrigt att önska.min x-pro2 kom igår grymt nöjd med den känns mycket mer gedigen än x-pro1 och mycket snabbare.
köpte den som kit med 35 f2 grymt objektiv blev väldigt överraskad av hur snygg bakgrunds oskärpa var.
Och du får gärna berätta hur du upplever raw-konverteringar med Lightroom/ACR om du använder det. De raw-filer jag testat från X-Pro2 verkar ge bättre resultat än tidigare 16 MP RAF-filer map skärpning och utsmetade detaljer.
martinot
Aktiv medlem
Grattis! Visa gärna lite bra bilder. De som finns på nätet lämnar en del övrigt att önska.
Och du får gärna berätta hur du upplever raw-konverteringar med Lightroom/ACR om du använder det. De raw-filer jag testat från X-Pro2 verkar ge bättre resultat än tidigare 16 MP RAF-filer map skärpning och utsmedade detaljer.
Håller med. Hade varit riktigt spännande att se!
Har inte annonserat ut det än, och inte helt klart satt upp (vill ha lite länkar och annan info på plats), men kan inte ni som är intresserade gå med i Fuji-gruppen jag satt upp på Fotosidan:
http://www.fotosidan.se/groups/fujifilm/
Hade varit grymt att kunna ladda upp bilder, inte bara tagna med nya Xpro2, men även med nya objektiv eller annat relaterat till Fuji.
Men gärna bilder tagna med X-Pro2!
voitcanon
Aktiv medlem
Om man kollar prisjakt så har ju tex xt1 bara tappat en femhundring sedan lansering lite konstigt. Iofs en cashback ibland men ändå inte mycket tapp på så gammal kamera.Frågan är väl om den någonsin kommer dit.
lcasper
Aktiv medlem
Håller med. Hade varit riktigt spännande att se!
Har inte annonserat ut det än, och inte helt klart satt upp (vill ha lite länkar och annan info på plats), men kan inte ni som är intresserade gå med i Fuji-gruppen jag satt upp på Fotosidan:
http://www.fotosidan.se/groups/fujifilm/
Hade varit grymt att kunna ladda upp bilder, inte bara tagna med nya Xpro2, men även med nya objektiv eller annat relaterat till Fuji.
Men gärna bilder tagna med X-Pro2!
Har lagt upp en bild i gruppen på några tulpaner (inget mästerverk). tyvärr hinner jag inte fota idag eller imorgon men skall försöka lägga upp lite bilder så snart jag kan
afe
Aktiv medlem
Capture One är också klart bättre än LR. Så även om LR blivit bättre är de fortfafrande sämst i klassen.
Enligt dig ja, men inte enligt alla
Flash Gordon
Aktiv medlem
Jag vill se ett porträtt - inga jävla blommor som går att plåta med vad som helst
Du är riktigt på hugget idag. Vi får snart moderera bort dig
Flash Gordon
Aktiv medlem
Har lagt upp en bild i gruppen på några tulpaner (inget mästerverk). tyvärr hinner jag inte fota idag eller imorgon men skall försöka lägga upp lite bilder så snart jag kan
Det spelar ingen roll Casper. Du måste nog lägga upp en raw-fil om det skall visa något.
Vi passerade för länge sedan gränsen för att på ett fotoforum kunna bedöma bildkvalitet.
Enda chansen är att ladda ner en raw-fil och kika på den. Blommor är ingen god idé. Ta gärna något annat. Ett gatufoto blir bra.
Sedan är X-trans filer lite speciella. LR hanterar dem inte optimalt. Bäst för Mac är Iridient, finns nu också för PC. Den ger högre upplösning.
Capture One är också klart bättre än LR. Så även om LR blivit bättre är de fortfafrande sämst i klassen.
afe
Aktiv medlem
Jag vill se ett porträtt - inga jävla blommor som går att plåta med vad som helst
Nåt i den stilen ...
Bilagor
afe
Aktiv medlem
Du är riktigt på hugget idag. Vi får snart moderera bort dig
Jag brukar moderera bort mig själv när jag går för långt
Här vill jag dock gärna se motsvarande bild som mitt självporträtt. Det är taget med en skrivbordslampa som belysning, A6000 och Sony 35/1,8. Jag är rätt övertygad om att X-Pro2 kan göra bättre (med rätt fotograf).
Flash Gordon
Aktiv medlem
Med självkritik kommer man långt
alfin
Aktiv medlem
Här finns lite trevliga porträtt i högupplösning från X-Pro2. Inga raw-filer dock.Jag vill se ett porträtt - inga jävla blommor som går att plåta med vad som helst
http://www.prophotonut.com/2016/01/15/fuji-x-pro2-review-and-high-res-sample-shots/
Flash Gordon
Aktiv medlem
får se om jag kan ta något imorgon, måste öva lite på min skrivbords lamps ljussättning
brukar använda capture one men de stöder inte pro2 ännu verkar det som.
PS nån speciel ISO?
Tyckte mig se att den senaste uppdateringen gör det. Fast jag kan inte svära på det.
Photocon
Aktiv medlem
Jag brukar moderera bort mig själv när jag går för långt
Här vill jag dock gärna se motsvarande bild som mitt självporträtt. Det är taget med en skrivbordslampa som belysning, A6000 och Sony 35/1,8. Jag är rätt övertygad om att X-Pro2 kan göra bättre (med rätt fotograf).
Här bjuder jag på något du säkert kan moderera bort om du så vill:
X-Pro2 i all ära, men inte ens en skicklig fotograf kan förbättra detta motiv utan kraftig retuschering i PS
Dock mer seriöst här: Tack för att du bjuder på dig själv och exemplet är bra !
Önskemål: Kan du lägga upp i 100% här ett utsnitt som visar ett öga med glasögonlinsen och lite runt omkring samt ett litet utsnitt av den oskarpa bakgrunden?
Mvh//Lennart