Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fujifilm FinePix S9600

Produkter
(logga in för att koppla)
Dessvärre har Pricerunner fel: det är bara 14-42-mm-objektivet som följer med till de angivna priserna.

matti skrev:
Så sant, så sant....Olympuspaketet är riktigt prisvärt i nuläget! De har väl sänkt i väntan på nya modellerna E-410 & 510 tänker jag :)

Viktor....om du inte promt vill ha en långzoomare med fast objektiv så gå på Kim's råd och kolla på Olympus E-400 paketet. Bildkvaliteten jämfört med S9600 är i en annan division :)

Och....Olympusen tar förutom xD även vanliga CF :)

mvh / Matti

Men asså det är ju ingen zoom på den står det..

Asså jag 15 år jag ska bara fota pås koj men såklar ska det vara så fina bilder som möjligt!

Jag tror nog Nikon D40 + 18-55/3,5-5,6 skulle funka fint.. eller ?

http://www.elgiganten.se/is-bin/INT...3i&CatalogCategoryID=T0XD4QFHJGYAAAEORFhZtSy9

karlstrand skrev:
Men asså det är ju ingen zoom på den står det..

Asså jag 15 år jag ska bara fota pås koj men såklar ska det vara så fina bilder som möjligt!

Jag tror nog Nikon D40 + 18-55/3,5-5,6 skulle funka fint.. eller ?

Olympuspaketet innefattar hus plus 2st zoomobjektiv. Ett 14-42mm (motsvarar 28-84mm i småbildsekvivalent) och ett 40-150mm (motsvarar 80-300mm). Således samma omfång som S9600.

http://www.cyberphoto.se/info.php?article=E-40014150&PHPSESSID=797b6bbfa5f8867e94476d37e3b9fa26

Men som du själv märkt blir det väl någon dryg tusenlapp till jämfört med vad du tänkt dig. Bara du själv kan avgöra om du vill satsa på det :)

mvh / Matti

Men köp hellre en dSLR. Mycket mer att växa i och köper du en "kompakt" kommer du förr eller senare ångra att du inte köpte in dig i ett system. Nikons telezoom går att hitta för ca 1500:- och 2500:- med bildstabilisering. Billigare om du köper begagnat.

Asså nu för ni rösta mellan dessa!

Nikon D40 + 18-55/3,5-5,6 - 4990 Kr

Fujifilm FinePix S9600 - 3738 Kr

Panasonic Lumix DMC-FZ50 - 4646 Kr

Vilken hade ni valt? Tror ni inte de tär viktigt att ha stabilisator? Varför tycker ni att jag ska satsa på en systemkamera? Det är väl bara att köpa en annan med bra optik..

Vilken respons du fick Viktor!!!

Trots att jag också varit med och "tyckt" tipsar jag dig att ta det lite lugnt, hasta inte iväg och beställ direkt på nätet. Eftersom det är en ganska fundamental skillnad i bildkvalitet och flexibilitet/utbyggnadsmöjligheter mellan en "långzoomare" och en D-SLR bör du tänka till innan du slantar upp :)

Gå till en fotoaffär och be att få klämma och testa på bägge sorterna. Låna eller köp ett minneskort och ta testbilder med bägge sorterna. Sen går du hem och utvärderar bilderna och bestämmer därefter :)

mvh / Matti

Jag tycker definitivt den beggade Olympus E-500:an som länkas till ovan med 2 objektiv + extern blixt + extra batteri + minne + väska :)

Ledsnar du kan du sälja allt utan alltför mycket förlust efter någon månad. En "långzoomare" som du köper ny minskar en tusenlapp i värde så fort du öppnar kartongen.

/Matti

karlstrand skrev:
Men jag vill helst inte ha någon begagnad!

Men tror ni inte Canon D40 fungerar?

Andas lite nu Viktor och ta det lugnt ;-)

Varför inte begagnat....jag har en känsla av att prylarna i annonsen inte är använda mycket. Du "tjänar" massor av pengar på att köpa begagnade prylar som i dagens digitala utbyteshysteri sällan är slitna över huvud taget.

Om du gör affären via Internetgirot (www.internetgirot.se) har du rätt att skicka tillbaka prylarna om du inte är nöjd.

Och du menar nog Nikon D40, inte Canon va ;-)

mvh / Matti

ANNONS
Spara upp till 12000 kr på Nikon-prylar