Annons

Fuji X100 (!)

52-49mm step down ring , 49mm ventilerat motljusskydd och 49mm lins lock kostade mig sammanlagt $13 på Ebay. Frakt och allt inkluderat!

Metalldelarna är svartmålade, men det går att slipa bort det om man vill köra "ren" metall.

Hejsan,

Fick hem ring och motljusskydd som jag beställde via Ebay, kostade 70 kr totalt. Tycker inte att det svarta stör.

Birgitta :)
 

Bilagor

  • Motljusskydd.jpg
    Motljusskydd.jpg
    18.2 KB · Visningar: 1,166
Har beställt filterhållaren nu och filter och skippar linsskyddet, kameran tål att tappas i marken iaf..
 
Har beställt filterhållaren nu och filter och skippar linsskyddet, kameran tål att tappas i marken iaf..
Öh? Jag tycker att kameran har rätt dålig byggkvalitet måste jag säga. Men alla andra verkar helt lyriska, vilket jag inte förstår. Känns som en femtusenkronorskamera snarare än en tolvtusenkronors.
 
Ahha jag som trodde den var jag kollade på mediamarkt var sönderpillad..... Kändes inte ens lika robust som bessan jag hade.....
 
Öh? Jag tycker att kameran har rätt dålig byggkvalitet måste jag säga. Men alla andra verkar helt lyriska, vilket jag inte förstår. Känns som en femtusenkronorskamera snarare än en tolvtusenkronors.

Femtusen kronors vet jag inte men visst är byggkvalitén hypad. Blev lätt besviken när jag klämde på den men visst fan vill jag ha en!

Är lite less på brusegenskaperna på min E-P1 :)
 
jo klart den e plastig å pillriga knappar tyvärr.. men endå härlig och rolig kamera, går ju ej att jämföra med leicorna jag har såklart.
 
Efter att ha haft den i en knapp vecka kan jag konstatera att den tar fantastiska bilder och väcker uppmärksamhet vart man än kommer. Jag är helt nöjd med mitt köp via Japanfoto. Skaffade även adapterring och UV filter från B+W samt försäkring. Denna kamera kommer alltid vara med, nu kan jag lämna de andra grejjerna hemma!
 
Ebay $49.99 finns även leather case från $25. Hur kvalitén är på dessa, det vågar jag inte svara på.
tänkte prova och beställa läder väskan, återkommer med info om den.

Jag fick hem väskan idag. helt ok. inte äkta skinn men en mycket bra imitation. passformen är perfekt.
174:- inkl. frakt
 
Hej.

Min kamera har börjat strula.
Allt funkar förutom när man ska byta mellan elektronisk och vanlig sökare. Vanlig funkar men när man ska byta till elektronisk så åker inte den svarta plastbiten upp som skärmar av ljuset framifrån. För tillfället så funkar det med att hålla fingret framför sökaren men det måste fixas.

Gör Fuji service på plats i Sverige och kontaktar man dom eller där jag köpte den ( Japanphoto)? DEt är ju ett garantiärende. Någon som hört om någon med samma problem?

/ B
 
Någon som hört om någon med samma problem?
Japp, har tyvärr läst om andra som har samma problem. Så det kommer nog att dyka upp för fler och fler. Reklamera kameran eller låt återförsäljaren skicka den på reparation. Du bör dock inte acceptera att vara utan kamera under tiden, eftersom det är ett solklart fabrikationsfel. Be om en ny eller en lånekamera under tiden, för det har du rätt till.
 
Märkligt sammanträffande!

Hej.

Min kamera har börjat strula.
Allt funkar förutom när man ska byta mellan elektronisk och vanlig sökare. Vanlig funkar men när man ska byta till elektronisk så åker inte den svarta plastbiten upp som skärmar av ljuset framifrån. För tillfället så funkar det med att hålla fingret framför sökaren men det måste fixas.

Gör Fuji service på plats i Sverige och kontaktar man dom eller där jag köpte den ( Japanphoto)? DEt är ju ett garantiärende. Någon som hört om någon med samma problem?

/ B

Märkligt sammanträffande! Fick precis samma fel på min kamera i går. Har pratat med Fuji och dom skickade mig en fraktsedel med e-post. Skickade iväg kameran precis till stockholm. Dom skickar sedan vidare till england som enligt uppgift högprioriterar X100. Skall vara tillbaka inom 2 veckor. Jag håller tummarna...

mvh

Conny
 
Vilket nummer ringde du till Fuji?

Jag pratade med Japanphoto idag och skulle gå in till en butik och lämna in den. Men det känns som det går snabbare att kontakta Fuji direkt eller?
 
Vilket nummer ringde du till Fuji?

Jag pratade med Japanphoto idag och skulle gå in till en butik och lämna in den. Men det känns som det går snabbare att kontakta Fuji direkt eller?

Jag pratade först med återförsäljaren där jag köpt min kamera och dom föreslog direkt kontakt för min del. Numret till Fujifilm sverige är 08-50614100.
 
Äter Snickers och laddar batteriet :)

Första intrycket är att den är mindre än vad jag trodde och att ratten/OK-knappen bak kommer kräva vänjning. Sökaren är helt underbar.

Övriga Tillverkare X-100 är den kamera som man knappt vågat hoppas på sen flera år tillbaka. Tack Fuji! De andra märkena har helt missat bussen (som mixerbordsreklamen säger).
 
Får min X100 med posten imorgon. Tydligen höjdes priset på den från 8000 till 9000 ex moms efter att jag beställt den, så jag verkar ha köpt i helt rätt veva.
 
Jag fick mail från Scandinavian Photo i dag om att min väska (kampanjerbjudandet för oss som beställde tidigt) äntligen har skickats.
Förhoppningsvis kommer även extrabatteriet och motljusskyddet snart.
 

Skitsnygga. Men han har använt ISO 200, med ISO L (på Canonspråk = ISO50, finns det Nikon?) så hade han fått samma sak med D700. I så fall bättre IQ overall och mycket snävare skärpedjup om han önskat på köpet, en 5D2 hade gjort det iaf med många flera skarpa pixlar. Men snygga är dom ändå.

(no flames please, även jag gillar X100)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.