Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fuji Negativ Färgfilm

Produkter
(logga in för att koppla)

smislo

Aktiv medlem
Hej,

Var kan man köpa (utom Scandinavian Photo) Fuji Negativ Färgfilm för bröllop? Billigt så klart!

Är det bättre att använda PRO160C el. PRO160S?
Det mesta bilderna kommer att tas med NIKON blixtar.

Tack

FUJI

Testa gärna Fuji 400H som är deras nya film,. Eller ja den är ersättaren till 400 NHP.

Jag brukar köra bröllop med FUJI REALA och brukar köpa det hos CF.

Tänkte testa de verkligen professionella filmer från FUJI (mest pga. 160 vs. 100ASA), men CF har inte dessa. SP tycker jag är onödigt dyra jämfört med CF som dessutom tar mycket mindre pengar i frakt när man beställer bara filmer.

Troligen kommer att köpa dessa på YFO efter butiken finns i Malmö och priser är detsamma som hos SP fast man slipper porto.

Jag skulle också välja Reala istf. för 160 serien. Testade 160C o tyckte att den var "blekt" opersonlig. 400H tyckte jag också mkt om, men kontrastrik är den inte.
En god vän använde Reala just för ett bröllop och både han och brudparet var mycket nöjda.
Fujis 800 kanske inte skulle vara så dum om det blir mörkt i kyrkan!

Det som skiljer S och C är kontrasten. Själv gillar jag 160S, den är lite mjukare än C-filmen. Lite "snällare" och inte lika hög kontrast. Bra hudtoner har den också.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar