Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fuji fotopåsar för dia
- Trådstartare kri.and
- Start datum
Niclasfoto
Avslutat medlemskap
Jag anser att resultaten blir Bra.
Jag har framkallat med Fujis fotopåsar i flera år (dock en stund sedan nu),, främst de gröna som gick till Ångelabbet,,
Det hände två ggr att de var klippta liite fel, irriterande men acceptabelt enligt mig som framkallat så många filmer.
Du behöver inte känna dig osäker om du testar labbet Fujis postlabbsservice!
Enligt mig iaf.
/MVH Niclas,
Jag har framkallat med Fujis fotopåsar i flera år (dock en stund sedan nu),, främst de gröna som gick till Ångelabbet,,
Det hände två ggr att de var klippta liite fel, irriterande men acceptabelt enligt mig som framkallat så många filmer.
Du behöver inte känna dig osäker om du testar labbet Fujis postlabbsservice!
Enligt mig iaf.
/MVH Niclas,
skarpedjup
Aktiv medlem
Jag har heller aldrig haft problem med dom. Nu tror jag dessutom det är Diabolaget som sköter framkallningen åt Fuji då de har slutat i Ånge.
BoSamuelsson
Aktiv medlem
Fuji har flyttat verksamheten från Ånge till Fuji Direkt i Skärholmen
dwargert
Aktiv medlem
Har skickat in ett par filmer för inte så länge sedan. Var otroligt mycket torkfläckar på båda filmerna, trist. Jag har dock beslutat mig för att testa igen då jag inte hört om så många andra som haft problem med torkfläckar, engångsföreteelse kanske. Dessutom är det intressant att se hur det blir vid nya labbet. Jobbigt bara att alla mina fotopåsar fortfarande är adresserade till ånge.
skarpedjup
Aktiv medlem
Det spelar ingen roll om de är adresserade till Ånge, det ska gå till Sthlm ändå.
Däremot fungerar inte de påsar man fick från Scandinavian förut, där man kunde skicka in negativfilm och diafilm.
Däremot fungerar inte de påsar man fick från Scandinavian förut, där man kunde skicka in negativfilm och diafilm.
Danlo
Avslutat medlemskap
Skicka aldrig rullar i fujis fotopåsar. De har slarvat bort två rullar för mig vid två olika tillfällen. Efter första gången så tänkte jag att det var en engångsföretéelse, men efter andra gången så skickar jag aldrig iväg film i fotopåse igen.
Jag ringde men de hade ingen förklaring, snarare bortförklaringar.. Pratade med posten som också försökte bortförklara det hela.. Man har inte en chans som liten amatörfotograf, har i stort sett slutat lämna in färgrullar på framkallning också, blir aldrig bra, dåliga repiga och underframkallade negativ osv.
Nej tack, från och med nu är det s/v i eget labb som gäller. Perfekta negativ.. och perfekta bilder.
Jag ringde men de hade ingen förklaring, snarare bortförklaringar.. Pratade med posten som också försökte bortförklara det hela.. Man har inte en chans som liten amatörfotograf, har i stort sett slutat lämna in färgrullar på framkallning också, blir aldrig bra, dåliga repiga och underframkallade negativ osv.
Nej tack, från och med nu är det s/v i eget labb som gäller. Perfekta negativ.. och perfekta bilder.
skarpedjup
Aktiv medlem
Jag säger detstamma, igen!
Fick tillbaka 10diarullar i förrgår, kanonbra!
Fick tillbaka 10diarullar i förrgår, kanonbra!
dwargert
Aktiv medlem
Om en film eller bilder kommer bort i posten, exempelvis att paketet går sönder och bilderna/filmen ramlar ur paketet och inte kan spåras, så skickas allt till ett och samma ställe. Kommer inte ihåg exakt vart men ta kontakt med posten så kan de lämna upplysning om detta. Bilderna kan sedan återfås mot beskrivning.
Vanligtvis sorteras alla filmförsändelser ut och skickas i egna säckar till respektive sorteringsområde (labb) men det är klart att vissa filmer slinker igenom. De går då som vanliga paketförsändelser. När sedan bilderna skickas från labbet så går de som vanliga paketförsändelser. Klart att felsortering sker men då handlar det enbart om förseningar. Att något går sönder/ramlar ur handlar oftast om felaktig paketering.
Den senaste filmen jag skickade in till fuji kom tillbaka i den bästa paketeringen jag sett vad det gäller fotolabb. En kraftig pappskiva skyddade diabildera från att vikas och klistret för att återförsluta kuvertet var mycket starkt.
Vanligtvis sorteras alla filmförsändelser ut och skickas i egna säckar till respektive sorteringsområde (labb) men det är klart att vissa filmer slinker igenom. De går då som vanliga paketförsändelser. När sedan bilderna skickas från labbet så går de som vanliga paketförsändelser. Klart att felsortering sker men då handlar det enbart om förseningar. Att något går sönder/ramlar ur handlar oftast om felaktig paketering.
Den senaste filmen jag skickade in till fuji kom tillbaka i den bästa paketeringen jag sett vad det gäller fotolabb. En kraftig pappskiva skyddade diabildera från att vikas och klistret för att återförsluta kuvertet var mycket starkt.