Annons

Fuji Finepix HS10 - Lovande långzoomare

Produkter
(logga in för att koppla)
Ok men dom måste ha tagit hem en väldigt liten upplaga för dom är ju slutsålda överallt,Hoppas verkligen jag får min denna vecka står att dom ska få den åter i lager den 11maj men det kan man ju inte lita på känns det som...har du fotat nå mer man kan få kika på,,MVH Andreas

Cyber bev bara tilldelade 10- talet i första vändan, hade nog tur som fick ett av de exen.
Har inte börjat plåta så mycket ute än, har ju varit kasst väder hela helgen. men som sagt de bilder jag har tagit ser bra ut.
Vill du kolla bilder från Hs10:an går du in på Dp och fuji forumet. Där finns massor. kolla särskilt efter "Lloydy" han är nog lite av mästarnas mästare på HS10 :)

/Per
 
Hs10

Jaha ok du hade tur då,,=) Ok ne inte vart nå vidare väder här heller,,Ok ja det ska jag göra tacksam för alla tips,,MVH Andreas
 
Jag undrar när den kommer till butikerna ???
Har beställt den på två ställen , men får olika besked hela tiden.
Panik, sålde min olympus sp 560 för att ha råd med denna så nu är jag kameralös, men jag hoppas verkligen att den kommer innan juni, vad tror ni andra , brukar det ta så här lång tid när en ny modell släpps ?
 
Jag undrar när den kommer till butikerna ???
Har beställt den på två ställen , men får olika besked hela tiden.
Panik, sålde min olympus sp 560 för att ha råd med denna så nu är jag kameralös, men jag hoppas verkligen att den kommer innan juni, vad tror ni andra , brukar det ta så här lång tid när en ny modell släpps ?

Ja jag väntar också men börjar bli otålig nu när jag såg att netonnet hade förlängt leveranstiden från den 11 till den 13,,,Å så kan dom ju hålla på hur länge som helst tror jag tyvär,,
 
Ja jag väntar också men börjar bli otålig nu när jag såg att netonnet hade förlängt leveranstiden från den 11 till den 13,,,Å så kan dom ju hålla på hur länge som helst tror jag tyvär,,

Jag ser att på prisjakt så skall den komma till de andra butikerna den 18 maj , endast net on net som har satt den 13de som datum.

Tycker att fuji borde informera vad som händer , de kunde väl skriva något om det på sin hemsida ??
 
Hs10

Ja nu tycker jag det börjar bli parodi på detta,,,Jag va nyss in på netonnets sida å nu helt plötsligt så står det den 17e maj,,,Hmm som jag misstänkte då,,,Man kan ju hoppas att man får den till nästa helg då Annars blir jag jävligt besviken,,Då avbokar jag mig till å med skulle jag tro,,, JA tycker det är märkligt också att fujis hemsida inte kan tala om hur det ligger till,,
 
....och detta är vad dom svarade..hm !



Hej Hampus!



Jag förstår din frustration över att vi inte kan leverera HS10



Tyvärr är det så att vi inte får några bra leveransuppgifter från Fujifilm, detta beror dels på den stora efterfrågan och dels pga den uppdatering som måste göras på kamerorna



Vi får bara hoppas att din återförsäljare har lagt en beställning till så vi kan leverera till honom så fort vi får hem kameror





Mvh





Björn Israelson
 
Hs 10

Hmmm jaha ja det låter ju som man kan få vänta hur länge som helst,,,Om inte ens fujifilm själva vet när dom får hem nå kameror så känns det ju som om det kommer ta minst en månad eller nått,,,Tror jag får krupp på detta snart,,,har du adressen till han du mejlade kan va bra å ha,,MVH Andreas
 
ja jag håller också på att bli galen av detta..
Det är hemskt frustrerande, jag behöver verkligen min kamera nu och absolut senast 1 juni.
mail till han som svarade har du här

[email protected]

mvh
H
 
Ta´t lugnt!

Mailbomba?
Nu är ni väl lite naiva. Tror ni verkligen att det hjälper på något endaste vis?
Det finns inte någonting som den svenska representanten kan göra åt detta. Det styrs helt från Japan.
FUJI är nog mycket väl medvetna om att det är stor efterfrågan på HS10 och de gör nog vad som kan göras för att få fram dom. De vill ju naturligtvis sälja så många kameror som möjligt.

Så sitt stilla i båten tills kameran kommer eller om ni har så bråttom att det är viktigare än kameran...köp då en annan.
 
Hs10

Nej inte mejlbomba men man borde väl i alla fall kunna kräva ett datum ungefär när kameran dyker upp,,,Men dom har ju ingen aning,,,
 
ja..och net on net 21 maj...
Förfärligt frustrerande , igår gick jag förbi en snubbe som hade den o han såg så nöjd ut..

Jag vill ju inte köpa någon annan kamera , känner ju att HS10 har allt jag söker, så alternativen är ju så gott som obefintliga , olympus 30ggr zoom..men den är både ful och saknar den manuella zoomen som HS10 har.., så nej det är den kameran jag vill ha...NUUUUUUUUUU

sommaren har ju börjat nu med fåglar o djur och natur..det är ju nu man vill ut o plåta.

;)
 
hs 10

Hejsan..
Jag är alldeles nytillkommen på denna siten.
Har precis skaffat mej en FujiFilm HS10 och undrar om jag gör något fel när jag inte tycker att bilderna blir skarpa.
Jag flyger trike och har tagit bilder från triken och det skakar ordentligt när det blåser, men med bildstabben och att man kan ta 7 bilder i stöten, så blir det oftast någon av dessa 7 bilder bra och skarp, men så kan det vara tillfällen som jag handhåller kameran och vet att jag inte skakar så mycket, då kan det bli bilder som inte är så skarpa men då är det ändå kanska ljust på motivet...
Jag förstår att jag har mycket att lära mej hi hi....
Tycker att zoomen kunde gå lite skönare att vrida speciellt när man filmar, så då är det inget vidare att den går lite trögt.
Jag har sett på forumet att flera har tankat ned en firmvare....
Kanske det är något man skall prova??
Är det någon som vet hur man gör och kan förklara det lättfattat??
 
Hs10

Jippi äntligen är kameran på väg hem fick leverans besked i dag å ett kollinummer så nu är det inte långt borta,,,Kul med en HS10a som är uppgraderad från fabrik ,,,,ME LIKE
 
japp min är påväg också..1000kr billigare dessutom..great !
fast antar att jag får uppdatera den själv , men det kan det vara värt
 
Hs10

Vart köpte du den då...Köpte du den på cyberphoto eller???? JA nu är man glad som en 5åring på julafton,,, Varför skulle du få uppdatera själv för
 
ANNONS