Annons

Fuji Finepix HS10 - Lovande långzoomare

Produkter
(logga in för att koppla)
...vill se riktiga bilder tagna med kameran...
.

Just det.

Oroväckande, allvarligt talat, att det fortfarande står:
"Image will be available soon ",
liksom att Eric Reagan på PhotographyBay skriver:
".. I was not permitted to bring back sample images.."

:-/

Jag dämpar mina förväntningar tills vi får testbilder
( Helst på Imaging-Resource.com ).

Allt förnuft säger att detta är en "marknadsföringsavdelningens produkt".
Spektakulära siffror i specarna. Plus att dom har noterat att
vareviga test skriver om manuella inställningar (eller bristen på sådana) - så då har dom slängt på varenda manuell kontroll man kan komma på.
(Utom för ljud, naturligtvis).


Bildbevis, tack.
 
Senast ändrad:
Bildbevis, tack

visst...enligt en Fujisäljare som uttalar sig på Dp-forum optimerar/justerar de tydligen fortfarande på kameran...men hade det inte varit bättre de gjort det innan man släppte specarna?
 
Senast ändrad:
en liten undran som härrör till extern blixt...
Eftersom HS10 inte har TTL men dock blixtsko så undrar jag vilken extern blixt som kan vara lämplig för kameran (behöver inte vara just HS10:an, utan kameror utan TTL generellt)
Jag äger idag en Canon 430EX II som jag funderar på att sälja tillsammans med ett hus och några gluggar. Borde jag behålla blixten, eller jag ska hellre köpa en billigare utan TTL och spara en slant?

Förstår ni hur jag tänker?
Sorry för lite off topic...
 
en liten undran som härrör till extern blixt...
Eftersom HS10 inte har TTL men dock blixtsko så undrar jag vilken extern blixt som kan vara lämplig för kameran (behöver inte vara just HS10:an, utan kameror utan TTL generellt)
Jag äger idag en Canon 430EX II som jag funderar på att sälja tillsammans med ett hus och några gluggar. Borde jag behålla blixten, eller jag ska hellre köpa en billigare utan TTL och spara en slant?

Förstår ni hur jag tänker?
Sorry för lite off topic...

Förstår hur du tänker...det beror väl lite på hur mycket blixtbilder du tar. Blixten du har är ju riktigt avancerad och funkar säkert hur bra som helst på en HS-10. men visst vill du spara en slant och inte använder blixt så mycket hade jag nog satsat på ett billigare alternativ. Det finns mycket att välja mellan här som inte är märkesanpassat, kanske en Soligor DG-340 AZ, automatblixt med slavfunktion

...men det är hur jag hade gjort :)
 
En representant från Fuji har dykt upp på birdforumet.net oxå och undrat vad vi fågelfotografer skulle vilja ha från kameran. verkar dock lite sent att justera den nu? den måste ju vara klar med tanke på leveransdatum. Kanske för mark2 versionen.
 
En representant från Fuji har dykt upp på birdforumet.net oxå och undrat vad vi fågelfotografer skulle vilja ha från kameran. verkar dock lite sent att justera den nu? den måste ju vara klar med tanke på leveransdatum. Kanske för mark2 versionen.

det verkar lite sent...men samtidigt intressant :) kan du skicka en länk?
 
Fujis svar på Pana FZ60

Lite nyfiken...jag vet att det är många här på FS som har Panasonic FZ30/50. En mycket fin kamera som tyvärr Pana valde att inte utveckla utan istället avveckla. Det blev alltså ingen Panasonic FZ60 som väldigt många hoppats på (där ibland jag), men kanske har vi uppföjaren i Fuji HS-10?

Vet att många med mig med spänning väntar på att Fuji skall släppa testbilderna som förhoppningsvis inte ligger långt bort i tiden.

Jag uppdaterar garanterat min snart pensionsfärdiga FZ30 under förutsättning att bildena Från HS-10 ser lika bra ut som kameran för övrigt :)

Gör du ?
 
Jag tycker verkligen min Fz-18 är en lysande kamera, perfekt för det den är gjord för. Lång-zoomning. Vore kul om den vidareutvecklades som du säger. Men panasonic har ju mkt annat kul, G2 är på gång..
 
Jag tycker verkligen min Fz-18 är en lysande kamera, perfekt för det den är gjord för. Lång-zoomning. Vore kul om den vidareutvecklades som du säger. Men panasonic har ju mkt annat kul, G2 är på gång..

Nja..tycker inte riktigt FZ18 serien spelar i samma division....motorzoom och pytteliten...men visst bildmässigt ligger den ju inte långt från FZ30/50...
 
Nej,
jag vet att den lämnar en hel del att önska när det gäller bildkvalité. Men den är väldigt smidig och med bra ljus blir det ändå helt okej kort. STorleken gör att man alltid orkar ta med den. Stor sensor = större objektiv, större kamera.

Nja..tycker inte riktigt FZ18 serien spelar i samma division....motorzoom och pytteliten...men visst bildmässigt ligger den ju inte långt från FZ30/50...
 
Nej,
jag vet att den lämnar en hel del att önska när det gäller bildkvalité. Men den är väldigt smidig och med bra ljus blir det ändå helt okej kort. STorleken gör att man alltid orkar ta med den. Stor sensor = större objektiv, större kamera.

Visst fördelarna finns där naturligtvis....
För min del gillar jag FZ30 för den känns och ser ut som en systemkamera med manuell zoom.
Misstänker starkt att Fuji försöker köpa en del Pana FZ-fans nu med flaggskeppet HS-10....
 
På denna sidan finns ett par bilder tagna med hs10 http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1012&message=34684264

Inte så lovande.

Bilderna du länkar till har diskuterats i veckor på DP.
De är tagna med en pre-production modell som alltså inte är färdigutvecklad av Fuji.
Fuji var tvungna att visa nodellen på PMA-mässan men det var inte tillåtet att släppa bilder tagna med den.
Någon har tydligen pluggat i sitt eget minne och laddat upp bilderna på nätet.
Detta är alltså långt ifrån någon referens.
Vi skall inte göra några bildgranskningar eller bedömningar förren Fuji visar sina egna bilder och det kommer seriösa tester på HS-10:an !
 
Hoppas det är som du säger, men det var många som skrev på forumet att det var den riktiga kameran som tagit bilderna. Det kan ju inte vara långt borta innan det kommer upp riktiga bilder och filmer tagna med kameran.

Var har du ställt dig i kö? Funderar också på att göra det.

/Robert
 
ANNONS