Annons

Fuji Finepix HS10 - Lovande långzoomare

Produkter
(logga in för att koppla)
komplett.se

nä det är ett så kallat demo ex , för att kartongen är lite skadad..men kameran är ny.
Jag misstänker att den inte har den senaste uppdateringen.

Men det verkar inte så väldigt svårt att göra själv , läste nyss på fujis hemsida om hur man gör.

ska bli hur kul som helst detta !
 
Hs10

OK ja ne uppdatt ska väl inte vara allt för svår,,,Hoppas ju även att dom gjort nå mer från fabriken=) Sitter å letar motljusskydd å lite filter nu,,,=)
 
Hs10

Köpte min på netonnet,,Nja har väl inga skydd direkt att erbjuda men funkar väl med vilket som helst bara det är 58mm,,,Sen uv filter lär man ha å väska som sagt =)Har du hittat nån bra väska??
Jag fick ge 4890;- med frakt,,,
 
58 mm , va bra.
ja jag kollade på japanfoto, deras väskor är inte så dyra , men jag vill ha en väska som inte är så stor , blir bökigt med för stor tycker jag.
 
http://cgi.ebay.com/Finepix-HS10-THIRD-PARTY-58mm-Lens-Hood-/310215677695#shId ett sån lär väl funka vilket som helst bara det är 58mm eller har jag fel,,,har du någon bild på orginal skyddet,,,mvh Andreas

Andreas....DEN FUNKAR INTE....denna sruvar du i filtergängan....och då flyttar du fram motljusskyddet tillräckligt för att vinjetera i 24mm läget. Du måste använda original Fuji som fäster med bajoneten runt objektivtoppen. Altså skillnaden är att original skruvas inte i filtergängan. Däremot kan du ha ett UV filter där utan problem.
 
Fuji Finepix HS 10

Det har kommit yttligare en ny uppdatering av mjukvaran firmware 1,02 den ska åtgärda gula streck i raw format samt bättre skärpa i jpg och även bättra på batteri tid och så var det lite annat som den åtgärdar
Har lagt in den i min Hs 10 och märker lite bättre skärpa
vet ej om uppdateringen finns på fujifilms hemsida jag fick min som epost av fujifilms reparatör
 
Funderar på att köpa ett polariserings filter , vilka passar och i såfall vart rekommenderar ni att man köper för någt ?
 
ANNONS