Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

FS visar Fel färger!

Produkter
(logga in för att koppla)
Rimligen så högerklickar du och väljer reset/återställ.

Rubbet i mitt FF står på default/standard för övrigt. Använder mest Opera som tyvärr inte har någon färghantering. Å andra sidan kör jag skärmen i hårdvarukalibrerat sRGB-läge för vanligt webbsurfande mm så det blir bara knas när någon lägger upp bilder i AdobeRGB eller liknande.
 
tack för alla svar som kommit in, då jag anser det vara fastslaget att det är modellbilder.se som strippar info från bilderna så de visas "fel", så har jag tagit bort mina två bildexempel.

mvh Johan
 
Rimligen så högerklickar du och väljer reset/återställ.

Rubbet i mitt FF står på default/standard för övrigt. Använder mest Opera som tyvärr inte har någon färghantering. Å andra sidan kör jag skärmen i hårdvarukalibrerat sRGB-läge för vanligt webbsurfande mm så det blir bara knas när någon lägger upp bilder i AdobeRGB eller liknande.

Tack för svaret Martin! Funkade precis så som du beskrev det.

mvh Johan
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.