Annons

"Fruktansvärda" barnbilder

Produkter
(logga in för att koppla)
Happy Horse skrev:
Du tror väl inte att de har sån hy heller hoppas jag... Så klart hon har photoshoppat, det är ju det som är meningen här...
:eek:)
//
Nina

som fotograf och även make up artist vill jag påtala en sak angående din kommentar. För att få en sådan hy, photoshopar man inte särskillt mycket. Man lägger helt enkelt en bra makeup.

Till alla som säger att det tvunget är photoshopat!

Jo visst är det en del photoshop, men visst slå bara ned på makeup artistens arbete, där man faktiskt utan några stööre problem kan få fram den hyn, dem ögonen, det håret ect. Och få fram det resultatet utan att photoshopa ett dugg!

Vill och tillägga att photosop inte är något mirakel program som kan få modeller att se perfekta ut! Det arbetets görs dessförinnan av makeupartisten!

Re: Till alla som säger att det tvunget är photoshopat!

pointzero skrev:

Vill och tillägga att photosop inte är något mirakel program som kan få modeller att se perfekta ut! Det arbetets görs dessförinnan av makeupartisten!

Då har du inte sett vad som kan göras i photoshop...Du har HELT fel i ditt påstående att man m.h.a. photoshop inte kan få modeller att se "perfekta" ut. Du kan ändra rent kropsliga attribut m.h.a. photoshop. Göra brösten större, midjan smalare, benen längre och så vidare. Tror man något annat så lurar man sig själv.

Kolla på den här siten, gå på portfolio, sen "before/after": http://www.fluideffect.com/

Kolla också på http://www.retouchme.co.uk/home_02.htm

Och när du ändå är igång så kan du kika lite på http://www.danielpacini.com.ar/portfolioingles.swf

Så kommer du nog inse hur fel du har.

Re: Till alla som säger att det tvunget är photoshopat!

pointzero skrev:
och jag som brukar be makeupartisten att bara göra skönhetsmejket eftersom jag gör miraklen efteråt mycket snabbare i photoshop.
tid är pengar och det är så grymt mycket enklare och snabbare att göra allt i ps.
jag kan tillome plåta modeller helt utan smink och ta hand om det efteråt, just eftersom det går så mycket snabbare.
det här är en enkel och helt normal sminkning i ps (modellen är helt osminkad):
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/656643.htm?set=lp

och ibland så ser inte modellen riktigt ut som man vill och makeupartisten står på 1200:- i timmen....
då halar man fram photoshop...
http://www.fotosidan.se/gallery/viewpic.htm/350028.htm?set=lp

Jag tvivlar på att man kan använda makeup för att få till så stora ögon, det går naturligtvis att få ögonen att SE större ut med makeup men i de fotorna så ÄR ju ögonen (för) stora. Så det är definitivt Photoshop.

Det ser faktiskt mest ut som om man skrämt ungarna rejält genom att hala fram en stor kobra just innan bilderna togs:

Fotografen: "Titta vilken fin orm!"
Click!

Tobiasl skrev:
Jag tvivlar på att man kan använda makeup för att få till så stora ögon, det går naturligtvis att få ögonen att SE större ut med makeup men i de fotorna så ÄR ju ögonen (för) stora. Så det är definitivt Photoshop.

Det ser faktiskt mest ut som om man skrämt ungarna rejält genom att hala fram en stor kobra just innan bilderna togs:

Click!
jag vågar inte uttala mig om huruvuda det stämmer eller ej, men barn har större ögon i förhållande till övriga ansiktet/kropp rätt länge, eftersom ögonen inte växer lika mycket som övriga kroppen genom livet.

och var det inte så att barnen bjöds på nåt mumsigt godis och sen togs det bryskt ifrån barnet?
det är nog iaf mer effektivt än att visa en orm. ;o)

WFS) (Graylingman skrev:
Hittade den själv efter lite sökande i forum. Här är den om nån vill se.

Nja, hon har väl möjligen efterbehandlat bilderna lite grann, lagt på lite USM och tvättat med en brusreducerare och så. Men annars har hon väl inte gjort något? Och det var väl tur att hon inte redigerade ögonen i alla fall, utan lät istället barnens naturliga, vackra stora ögon förbli obehandlade även i de färdiga bilderna. Sött och vackert blev det ju också. Och så naturligt! Tänk vad barnen är vackra i USA!

Tobiasl skrev:
Jag menade Becky Carters bilder. Ungarna har så stora ögon att de ser ut som förvånade seriefigurer+att de ju stirrar rakt fram.

ex.
http://beckycarter.com/images/c10.jpg

Jag kan ha fel men ser det inte ut som om hon dels förstorat ögon, dels gjort pupillerna större?
nej. de där bilderna har jag mer insyn i än vad jag önskar, men så är det inte. däremot är enorma mängder annat i bilden överdrivet retuscherat.
(hon spärrar upp ögonen lite väl mycket, dock. men det är inne "over there" att kidsen ska se ut så inför och på skönhetstävlingar. notera ljussättningen med en rejäl ljuskälla underifrån för att få blänk i iris precis under pupillen. så plåtas ALLA barn av nån anledning)
jag skippade jobbet att retuschera barn på det där sättet, det gjorde ont att se.

Senast ändrad:
kanske ska avslöja att jag har fått några före och efter bilder och ögonen är då inte förstorade på dom efterbilderna jag fått, men i övrigt är det så överretuscherat (och i mina ögon väldigt oproffsigt, eftersom bilderna plattas till) att man mår lite dåligt.

ps.
sorry, det tog ett tag innan jag insåg vilken tråd jag skrev i... ;o)
ds.

Estethia skrev:
och jag som brukar be makeupartisten att bara göra skönhetsmejket eftersom jag gör miraklen efteråt mycket snabbare i photoshop.
tid är pengar och det är så grymt mycket enklare och snabbare att göra allt i ps.
jag kan tillome plåta modeller helt utan smink och ta hand om det efteråt, just eftersom det går så mycket snabbare.

jo visst kan det gå snabbare på en bild! Men om du skall använda flera bilder av samma plåtning. Och sitta och makea alla i ps. Då får man inget jämt resultat, dessutom uppnår du aldrig samma resultat som en profesionell make up artist. Ta det inte personligt men make upen på din första bild vart inget vidare! Ufot är grymt däremot. Läste om det i en foto tidning innan..

Re: Re: Till alla som säger att det tvunget är photoshopat!

Walle skrev:
Då har du inte sett vad som kan göras i photoshop...Du har HELT fel i ditt påstående att man m.h.a. photoshop inte kan få modeller att se "perfekta" ut. Du kan ändra rent kropsliga attribut m.h.a. photoshop. Göra brösten större, midjan smalare, benen längre och så vidare. Tror man något annat så lurar man sig själv.

Jag vet mycket väl att man kan göra allt det du snackar om. Men nu snackar vi makeupen och den perfekta hyn.

I ps kan man få sät hy (utan problem) Problemet är bara att det verkligen bli slätt, vilket en makeup inte gör. Då det ligger små korn i smnkelt.

Detsamma gäller om du gör en makeup i ps, då gör du bara en färg ändring i bilden på en normal hy, vilket inte ger ett bra resultat!

Tobiasl skrev:

Click!

Att bokstavligt talat förstora ögonen går inte. Men glöm inte heller att ögonen inte växer något under el livstid. Därför ser öghonen större ut på barn.

Hur som helst med diverse skuggor, ovh lite andra små knep kan man få ögon att se väldigt stora ut. Dessutom finns det gott om medel som gör dem vattninga och vita! Vilket gör attt dem tar väldigt stor plats i en ansikte!

pointzero skrev:
jo visst kan det gå snabbare på en bild! Men om du skall använda flera bilder av samma plåtning. Och sitta och makea alla i ps. Då får man inget jämt resultat, dessutom uppnår du aldrig samma resultat som en profesionell make up artist. Ta det inte personligt men make upen på din första bild vart inget vidare! Ufot är grymt däremot. Läste om det i en foto tidning innan..
well, du känner kanske inte till att actions och droplets tillsammans med justeringslager och en wacompenna samt en skicklig hand kan ge extremt jämna resultat.
hur professionell en make up artist än är, så kan dom aldrig trolla så som man kan i ps.

ajdå. det var ju tråkigt att du inte alls gillade mejken i första bilden. exakt vad var det du inte gillade?
utomjordingen (helt utan sin farkost i detta fall) var med i kamera och bild och är än idag inte klar. den saknar ännu helt och hållet ytstruktur som du själv tycks tycka är så viktig.
så jag blev lite förvånad.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar