Annons

"Fruktansvärda" barnbilder

Produkter
(logga in för att koppla)

Graylingman

Aktiv medlem
För ett tag sen var det nån i nån tråd som länkade till en, givetvis, amerikansk sida med ateljebilder av barn. Otroligt plastiga bilder, NI till max, rysch och pysch, smink och hela kitet. Kvinnlig fotograf, om jag minns rätt.

Nån som kan hjälpa mig att hitta den sidan igen?

//Anders

Jösses! Begriper inte riktigt men jag det ser ut som om fotografen(?) har vunnit photoshoptävlingar för mesta look-a-like en docka. Man kan ju tävla i vad som helst och hon verkar ha hittat sin nisch. :eek:)
//
Nina

Visst fasen måste hon ha förstorat ögonen på de flesta av dem? Plus att hon sagt åt dem att stirra allt vad de har.

Martin F skrev:
Visst fasen måste hon ha förstorat ögonen på de flesta av dem? Plus att hon sagt åt dem att stirra allt vad de har.

Du tror väl inte att de har sån hy heller hoppas jag... Så klart hon har photoshoppat, det är ju det som är meningen här...
:eek:)
//
Nina

haha! helt underbart! alltså hon skulle lätt komma in på konstfack med dom där bilderna, bara hon inte säger att hon tycker att dom är snygga.. kalla det ett projekt om människors utseendefixering och rädslan om imperfektion så är det en klockren vinnare..

synd bara att hon inte fattar det själv..

Ja, dockbarnen var verkligen för vidriga.

Dock skulle det vara intressant att veta hur Jill Greenberg med de gråtande barnen (alltså Bennys länk) har efterbehandlats. De var riktigt snygga bilder. Är det någon som har någon koll på vad som använts för filter eller dylikt för att få "gråtande barn"- och "apbilderna" att se sådär målade ut?

Mvh

David

David Appelgren skrev:
Dock skulle det vara intressant att veta hur Jill Greenberg med de gråtande barnen (alltså Bennys länk) har efterbehandlats. De var riktigt snygga bilder. Är det någon som har någon koll på vad som använts för filter eller dylikt för att få "gråtande barn"- och "apbilderna" att se sådär målade ut?
Jill Greenberg har en egen hemsida på http://www.manipulator.com/ och hon gjorde en intervju med American PHOTO som finns som podcast (den omnämndes i den förra tråden om henne och de gråtande barnen). På hemsidan finns länkar till några artiklar även om jag inte hittat något om hennes arbetssätt i de jag orkat läsa.

Bilderna på barnen verkar vara ganska rejält ljussatta för att skapa högdagergläns som ger en illusion av att det är ganska blanka motiv det handlar om och även rejält med separationsljus för att framhäva barnen från bakgrunden. I en av bilderna, där man ser ögonen på flickan, så ser man reflektioner av rätt många ljuskällor/reflexskärmar. Sen anar man på ljuset att det finns en ytterligare ljuskällor bakom och från sidan. Vidare misstänker jag att hon även labbat med bilderna i datorn en del för att få dem se ut "hyperrealistiska" som de uttryckte det. Jag har sett photoshop-actions som ger liknande utseende, men jag misstänker att det blir bra mycket lättare om bilderna från början har sådant stuk. I podcastintervjun tyckte jag det lät som att hon inte på något sätt var främmande till att bearbeta bilderna rätt kraftigt utan att det var lite hennes sätt att jobba, därav namnet på hennes hemsida.

Bara för att jag skrev inlägget gick jag in på hennes hemsida igen och hittade då artikeln "The Look of Greenberg" där det står en del om hur hon jobbar. Lite förvånad blev jag över att hon sade att hon arbetade med naturligt ljus när hon ville ha de blanka bilderna. Man är nog lite fast i det lilla man kan och uppenbarligen har jag en hel del kvar att lära! :)

Tack Max för intressant läsning, har bara hunnit snabbkolla artikeln, ska läsa den mer ordentligt imorgon. Det skulle vara roligt om det fanns en artikel här på FS som gick igenom lite mer extrem digital fotoredigering.

Mvh

David

Men åååååååååh! ;-)
Såklart att det är Photoshoppat och utslätat till höger och vänster, men ögonen är ju groteskt stora!

Happy Horse skrev:
Du tror väl inte att de har sån hy heller hoppas jag... Så klart hon har photoshoppat, det är ju det som är meningen här...
//
Nina

Martin F skrev:
Men åååååååååh! ;-)
Såklart att det är Photoshoppat och utslätat till höger och vänster, men ögonen är ju groteskt stora!

Ögonen kan man förstora i Photoshop. Man kan göra folk smala och tjocka, stort fluffigt hår eller utstående öron. Lita ALDRIG på modellbilder eller reklam ;o)

//
Nina

Är det på riktigt?

Den där Becky driver med oss hoppas jag.
Only in America.

Vad är det för "grannsida" till FS som har nåt liknande?

Happy Horse skrev:
//
Nina

som fotograf och även make up artist vill jag påtala en sak angående din kommentar. För att få en sådan hy, photoshopar man inte särskillt mycket. Man lägger helt enkelt en bra makeup.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar