ANNONS
Annons

Friluftsliv !!

Produkter
(logga in för att koppla)
Kattbilder har man ju alltid gillat ...
Men uppriktigt sagt så tycker jag återigen att vi har en tråd som tar fart i trångsynthet och ovilja se bortom begränsande ramar. Jag tycker att alla dessa bilder kan rymmas inom begreppet friluftsliv. Dock tycker jag att de publicerade bidragen spretar en del och man har svårt att se den röda tråden i bedömningen eller vad för tänk som domaren har premierat.

Jag tror att du argumenterar emot dig själv här. Hade domaren haft en mer trångsynt syn på begreppet Friluftsliv så hade förmodligen den röda tråden varit lättare att se för både dig och mig. Nu blev nästan som om "jag-tolkar-in-lite-vad-jag-vill-i-begreppet-för-jag-är-konstnär" och då blev det som det blev.

Meningen med foto-tema är nog att det skall vara lita trångsynt tycker jag, annars är det nog lätt att tråden blir svår att följa för en betraktare och bedömmare. Men naturligvis måste man få tolka, men kanske temat friluftsliv inte kan tolka på så många sätt!?

Du har definitivt en poäng när du säger att jag argumenterar emot mig själv MEN det beror mer på att jag är otydlig än att jag har fel;)
Jag menar att begreppet friluftsliv går att töja på och att säga att friluftsliv är dittan eller dattan är att begränsa sig och andra. Det som jag anser var mindre bra i bedömningen var att domaren töjde begreppet åt alla håll - inte att hon töjde på det.

*skrattar*

Jag antar att det svider hos många att en (hemska tanke) kattbild tog poängplats.

Sedan håller jag med de som anser att friluftsliv inte behöver vara inrutat till att gå, cykla i fjällen osv. Det kan vara mycket enklare, gå i skogen och plocka svamp eller att bada i en insjö osv...

Själv tycker jag det är trevligt att se andra uppfattningar om vad friluftsliv är. Det får mig att fundera över mina egna åsikter när det gäller friluftsliv.

Personligen tycker jag nog att de bilder som presenterades inte föll in under min uppfattning av friluftsliv. Men om det beror på att jag eller domaren inte har fattat vad friluftsliv är låter jag vara osagt.

Mvh
Maverick

Nu har jag inte senaste numret men kan konstatera att det fanns samma reaktioner efter deras tema "vardag". Eftersom att de flesta omgångarna är på fritt tema tycker jag att man på temautmaningarna ska lägga fokus på iden utifrån temat- inte generellt leta upp bästa bilderna och sedan försöka krysta fram en koppling till temat!

Ohhhh jaa, låtom oss vara vidsynta! Friluftsliv kan t.ex exemplifieras med en bild från ett kontor. Städerskan öppnade ju ett fönster där i juli när det var så varmt. Det visste ni inte när ni såg bilden därifrån. Ni är bra trångsynta!
Allvarligt talat - varför ha tema under de ("vidsynta") premisserna?
Us

precis,
själva poängen med ett tema är väl ändå att följa det och inte hitta mera mer eller mindre krystade efterförkalingar. Sen finns det naturligtvis tolkingar om vad som tillhör och vad som är utanför ett ämne. Jag tycker att ett tema bör vara strikt för att man ska få en gemensam nämnare bland bilderna.

/Stefan

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar