retroflex
Aktiv medlem
Bilder är ett flöde på främst sociala medier och allt är mycket flyktigt idag. Det mesta sparas inte och kvalitetskraven är låga. Vad ska man med en systemkamera då. Det är ju bara en massa onödig vikt om man ser det så.
Det är ju som du säger att folk fotar mer än någonsin men bara inte med systemkameror.
Jag tror inte det här stämmer... Kvalitetskraven är inte alls låga, det satsas massa på att få bättre kameror i mobiler och många väljer mobil efter hur bra kameran är. Nu är ju tre kameror i ropet och nya Honor kan analysera bilder i 3D för att få bättre kvalitet. Jag tror inte folk är nöjda med dagens mobilkameror, man bara prioriterar smidighet framför bildkvalitet. Jag tänker att det borde finnas en relativt stor marknad för en liten systemkamera som alltid är uppkopplad mot mobilen och är så integrerad att det inte är krångligare än att använda mobilens egna kamera.
Jag tror också de mesta bilderna sparas faktiskt. Med stora minnen och molntjänster är det lätt att lagra mycket. Men det betyder ju inte att det också tas massa bilder som man inte vill spara utan kanske bara ska leva på instagram en dag.