Annons

Framkalla 100 bilder för 150:-

Produkter
(logga in för att koppla)

killer_ante

Avslutat medlemskap
såg på onoff idag att man kunde framkalla 100 st 10*15 bilder från digitalkameran för 150:-

Det låter hur bra som helst, jag undrar om någon har erfarenhet av vad det blir för kvalitet om man framkallar bilderna hos dem.
Är det matt eller glansigt papper ?

kika på http://www.onoff.se/
 
Glansigt. Matt finns ej som alternativ. Jag ser till att färgprofil följer med mina bilder (antingen Adobe RGB för färg eller gamma 2.2 för S/V) och har varit mycket nöjd med resultaten jag fått så långt. Onoff låter VSFL framkalla åt dem. Har inte kommit upp i hundra bilder någon av de gångerna jag skickat in så jag har aldrig fått 150kr för hundra bilder men billigt har det varit ändå.

En nackdel är att man måste använda microsoft explorer för att ladda upp bilderna :(. Inte heller kommer bilderna hem i brevlådan utan man får hämta dem i butik

Edit: Heter du verkligen Nsdfgsf i efternamn? I så fall, hur uttalas det? :O)
 
hur är det med formatet. Detta gäller ju 10*15 bilder, vilket inte stämmer med en digitalkameras 4*3.
Är det meningen att man skall beskära bilderna innan, eller har jag missat något ?
 
Man anger att korta sidan skall vara 10cm och sedan anpassar de skärningen i den andra leden efter bildformatet (13-15cm). Har för mig att det står rätt bra beskrivet på onoffs hemsida. För större bilder har de andra beskärningsvarianter om jag inte missminner mig.
 
Har för mig att PåAv kör med VSFL.

Lika bra att beställa 150 likadana julkort redan nu eller varför inte göra visitkort :)
 
Hehehe.. Jo... Men du skrev: "...vilket inte stämmer med en digitalkameras 4*3."

Du kan inte dra alla digitalkameror över en kam. Det finns varierande format, precis som inom den analoga fotograferingen...

Kanske tolkade din mening lite felaktigt.. :)
 
Jag laddade upp bilder till OnOff den 17:e maj, såg på VSFLs hemsida att dom skickats från lab den 19:e, jag har fortfarande inte fått dom. OnOff har nu fått ringa till VSFL som har "efterlyst" korten. Hoppas att det är en engångsföretelse!

Det är min erfarenhet ;)
 
Christian, jag ser ingenting om detta erbjudande på deras hemsida. Du kan väl länka till sidan där denna info står?
 
Går man in på förstasidan och scrollar ner den i botten så klickar man på "Framkalla digitala bilder..." - Läs mer.

Längst ner på den sidan som då kommer upp står det om 100 bilder för 150:-.


Peter
 
killer_ante skrev:
hur är det med formatet. Detta gäller ju 10*15 bilder, vilket inte stämmer med en digitalkameras 4*3.
Är det meningen att man skall beskära bilderna innan, eller har jag missat något ?

Jag har alltid kameran inställd i formatet 3:2, för att slippa att beskära bilder vid framkallning på papper.
 
petlin skrev:
Går man in på förstasidan och scrollar ner den i botten så klickar man på "Framkalla digitala bilder..." - Läs mer.

Längst ner på den sidan som då kommer upp står det om 100 bilder för 150:-.

Um, du är väl medveten om att det är lofoto.se jag frågade om?
 
Om jag har bilder som är 1600 breda, så ska de vara 1067 höga, för att de ska fylla en 10*15 kopia, utan att proportionerna förändras, eller hur?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.