Vad menar du med kant till kant är det utan vit ram (borderless)? Om det är det du menar så går det visst och det kan du i LR göra genom "Page Setup" och då hamnar du i egenskaper för skrivaren och där finns en ruta du kan kryssa för "borderless" men du kommer också som alfin redan påpekat att varnas för "smearing" och det är möjligt att det inte är bra att köra så men jag har väldigt ofta gjort det utan att se minsta problem med det. Skulle det bli bläckspill så kan man rengöra sånt utan allt för stora insatser med lite fönsterputsmedel. Har gjort det både med min SC-P600 och min R1800 med bra resultat.
Som sagt, som jag skrev ovan, så får man bättre koll via alla de vanligaste RAW-konverterarna på alla installerade ICC-profiler och pappersstorlekar inklusive A2 och egendefinierade panoramautskriftytor. Följ du Epsons uppmaning att skriva ut från RAW-konverterarna. Det är nog enklast. Easy Photo Print och Print Layout är en dead end för dig och de borde inte skicka med dessa programvaror på disken som följer med skrivaren kan man tycka, om de nu gjort det. Med dessa kommer du kanske aldrig att se alla ICC-profilerna utan bara de sex vanligaste standardprofilerna för de vanligaste papperstyperna.
Välj bara aktuell ICC-profil i programmen (under Color Management i exv. Lightroom) och glöm inte att stänga av färghanteringen i skrivarens egenskaper. Spara inställningarna så du slipper göra om detta hela tiden vid varje utskrift.