Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

fraktkostnad!?

Produkter
(logga in för att koppla)

Hannes Karlsson

Aktiv medlem
Hejsan,

jag är i USA och behöver skicka hem en skrivare jag har köpt här. Så jag undrar hur mycket det kan kosta att skicka hem en "normaltung" skrivare och med vem man skall skicka den? DHL? UPS?

jag får inte riktigt klämm på deras hemsidor, kanske någon här har gjort det innan.

Hoppas att ni har det bra hemma!

FedEx såklart..... Nä, jag skulle kontakta någon vanlig speditör och få den skickad med en samlast till din destination. FedEx har nåt som heter International Economy som ändå kostar en del.

På FedEx tar vi(jag jobbar där) "vanlig" flygfrakt också, men överlåter åt speditörer att sälja det, så det går inte att komma till oss som privatperson för det.

Så.....ring UPS och kolla om dom har någon ekonomiprodukt eller ring runt till några speditörer och kolla om det går att få med på någon samlast till den destinationen.

testade med fedex hur mkt det skulle kosta och fick det till 230$, är det rimligt?

hur mycket får man betala om man tar med 5kg för mycket på flyget?

mvh..

ANNONS
Januarirea hos Götaplatsens Foto