Lena Lindvall
Medlem
Glömde nämna tidigare att jag gillar dina bilder som du lagt ut här på FS! Du visar att det inte i första hand hänger på vilken utrustning man har, och att man kan ta kanonfina bilder med en billig nybörjarkamera.
Sen tänkte jag faktiskt ge ett annat kameratips som inte är menat att röra till det utan är ett seriöst och genomtänkt förslag...
Och det är att titta på Pentax K-7. Då får du en kanonfin vädertätad kamera med ett par fina vädertätade gluggar för mindre än vad D300s huset kostar, t ex här:
http://www.fotokungen.com/default.aspx?main=ShowProduct.aspx&prodid=3173
Jag plåtar själv en del i ganska tuffa miljöer och funderar på att byta från Nikon till Pentax för att få en utrustning som tål väder och vind bättre, för en rimlig kostnad. Dina Nikon-grejer kan du lätt sälja på Tradera eller Blocket.
Om du snöat in på Nikon kan du glömma ovanstående, annars rekommenderar jag att i alla fall läsa lite tester på Pentax K-7 innan du bestämmer dig.
Lycka till!
Här går det undan!!!! =)
Tack för ditt fina omdöme om mina bilder, det gör mig jätteglad! Som du ser fotar jag mycket till havs, på jaktturer och vintertid! Skulle nog vinna på att hitta en mer vädertålig kamera! Tänkte först att jag inte får något för min D40x, men om man säljer optiken med borde det ju ge några fler kronor!
Har inte tänkt på Pentax tidigare och är dåligt insatt i deras kameror, men det lät ju som ett ypperligt förslag, ska genast kolla in den! Att jag tänkte fortsätta med Nikon var mest för mina objektiv, lätt att fortsätta med samma. Men om man kan få en utrustning som tål väder och vind och dessutom till ett rimligt pris, så är ju det högintressant!
Takc för alla tips!
mvh Lena