Annons

Frågor om D70?

Produkter
(logga in för att koppla)
Var det någon speciell anledning till att du tog ett 18-50 objektiv istället för det nya 18-70 objektivet som säljs med kameran?

Det var dom här 2 objektiven som följde med i det paketet jag köpte, Försäljaren sa inget om det objektivet du nämde. men objektiv kan alltid kompleteras framöver om man vill

Jag vill bara säga en sak. JAG VILL HA EN D70:a Nu hehe.... Men in ekonomi låter mig inte köpa en, hur gör man då? Någon som kan lösa mitt problem hahaha.... Utan att jag ska sälja allt jag äger!! Är det någon mer som bestämt sig för en D70:a och ska ha en till varje pris!! Jag är så sugen så det inte är sant har inte känt ett sånt här sug på ett tag hoppas det går över annars dör jag haha....Ha det bra alla ni!!

D.G

Känner igen det där, Damian.

Funderar på att ta en som betalning för ett fotojobb jag ska göra åt farsan... Får se hur bra jag är på lobbying.

Jo jag har tänkt på avbetalning men, jag har inge jobb är arbetsökande så då brukar man inte få något, och plus att jag redan har andra skulder jag betalar av så då lär jag garanterat inte få nåt lån till en D70:a även om man själv vet att man har råd att betala av 450kr/mån ex. Om jag ändå kunde hitta ett foto jobb hehe och ta en som betalning som du sa skulle det vara perfekt David:) Eller får man köpa en triss lott och hoppas på det bästa haha....

D.G

*offtopic*
Eller så säljer man sin bil och går in o slantar kameran kontant.... det va roligt :) får vi se om jag kommer att sakna bilen, kostade ändå en massa pengar till ingen nytta

Själv ska jag få tummarna loss och sälja lite arbete... ska bara färdigställa och offerera det först.
Sedan blir det nog en D70+kitoptiken, ett hyggligt minneskort och en kortläsare. Eventuellt en ny extern hårddisk att lägga bilderna på. Måste bara bestämma sig för vilken blixt man ska införskaffa också... hmmm, svåra beslut...

Att sälja bilen känns inte såå aktuellt för då har man inte nåt transportmedel när man ska jaga vackra motiv. Visst kommer man en bit på cykeln men det underlättar ändå om man är motoriserad.

[edit]
Bilderna som Christer visar upp dämpar iaf mina farhågor om brus. Det är inte alls så illa som många velat göra gällande. Att sedan huset verkar betydligt stabilare än Canon 300D verkar inte sämre. Det enda man kan tycka är tråkigt är som sagt var avsaknaden av vertikalgrepp och möjligheten till ISO100 men i övrigt verkar det vara en mycket kompetent kamera.

Har beställt en nu. Hoppas på att hämta den till helgen. Faktiskt min första nya systemkamera.

Fjollrig känsla i kroppen.

davidvpt skrev:

Att sälja bilen känns inte såå aktuellt för då har man inte nåt transportmedel när man ska jaga vackra motiv. Visst kommer man en bit på cykeln men det underlättar ändå om man är motoriserad.

offtopic igen, kanske glömde o nämna att det va "projekt bilen" jag sålde och inte bruksbilen :)

Nu har jag väntat i en dag på kameran, hoppas den kommer i morgon..

Väntans tider...

Jag beställde min D70+18-70 den första mars, men räknar inte med att få den på minst en vecka eller två.

Jag gillar "sälja-bilen-andan"! Jag slutade festa i 4 månader sen hade jag 14 lök. Där fick man reda på hur mycke man bränner i onödan också.

Nån som har förslag på telezoom? Lutar åt Sigmas 70-300 APO. Nikons budgetzoom liknar ju byggsatsen i ett kinderägg.

En ytterligare fråga till Christer (eller om någon annan kan svara): Hur låter den? Har sett på bilder att man kan stänga av slutarljudet men man vill ju helst att den låter som en F4, eller? ;)

Jo, det blir ju D70 och 18-70-optiken men jag är också inne på en telezoom. Nikons zoom verkar ju lite vek så Sigma-zoomet verkar hyggligt. Såg också att det fanns dels ett "Tamron AF 70-300/4-5,6 LD 1:2 Macro till Nikon AF" för blygsamma 1538 (vilket låter lite väl billigt) men även ett "Soligor 2,8-4,0/70-210mm macro" för 1849... hmm, svåra beslut det här...

Rodney skrev:
Hmm. det är ju ändå en spegelreflexkamera så det borde ju vara spegeln som låter va ?
Såg en "ljud av"-symbol i displayen vilket borde betyda att det finns någon form av ljud att stänga av.

davidvpt skrev:
Jo, det blir ju D70 och 18-70-optiken men...
Jag kör med min 24/2,8 och min 50/1,8 tills jag vet vad jag behöver. Ett bra tele är ju trevligt men frågan är om man kan räkna 24:an som särskilt vidvinklig längre?

Låter ju riktigt trevligt. Hade ju faktiskt vart väldigt tråkigt om den inte hade låtit. Antagligen så är ljudet som man kan stänga av blippet när den får fokus på nåt?

Någon som vet nån butik i Sthlm som fått hem D70'an? Lite segt att vänta på att man ska bli uppringd av de ställen man ställt sig på turlistan.
Vill iaf klämma och känna lite!

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar