Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Frågelådan - vilket djur/insekt är detta?
- Trådstartare Jeppe
- Start datum
SSD
Aktiv medlem
Är ingen insektsexpert men det där är misstänkt lik en Husbock, och stämmer det är det läge att ringa AnticimexHittade denna rejält stora skalbagge på garageuppfarten i Uppsala. Mätte den till c:a 3 centimeter (själva skölden)
Nån som vet vad det är?
Visa bilaga 169593
joand
Aktiv medlem
Är ingen insektsexpert men det där är misstänkt lik en Husbock, och stämmer det är det läge att ringa Anticimex
Tycker det ser mer ut som en gulbrämad dykare.
gulbrämad dykare, skalbagge
(Dytiscus marginalis) på latin är en vattenlevande skalbagge. Den blir hela 30-35 millimeter lång och hanen har släta täckvingar medan honans är fårade. Hanen har sugskålar på frambenen för att kunna hålla fast honan vid parning. Larven är också vattenlevande och är 60-70 millimeter lång. När...
www.europeana.eu
Erik Normark
Aktiv medlem
Någon som vet. Verkar vara rhagio men vilken sort??
Snäppfluga, Rhagio scolopaceus
Jägar3n
Aktiv medlem
Tack för hjälpenSnäppfluga, Rhagio scolopaceus
Graylingman
Aktiv medlem
En vanlig skorpionslända (Panorpa communis ) skulle jag säga.
stenp
Aktiv medlem
Tack! Dock lite ovanlig för mig, jag har aldrig sett någon förutEn vanlig skorpionslända (Panorpa communis ) skulle jag säga.
Graylingman
Aktiv medlem
Artnamnet är faktiskt ”vanlig skorpionslända” även om inte jag heller ser den särskilt oftaTack! Dock lite ovanlig för mig, jag har aldrig sett någon förut
Graylingman
Aktiv medlem
Det är en guldstekel. Vilken art klarar jag inte att avgöra. Finns ett antal arter att välja på. Vissa går att artbestämma från foto, även om inte jag klarar det.Har aldrig sett en sådan här tidigare. Försökte googla men hittar inte rätt. Någon som vet vad det är?
Visa bilaga 171636
Falumas
Aktiv medlem