Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Frågelådan - vilket djur/insekt är detta?
- Trådstartare Jeppe
- Start datum
marracus
Medlem
Sitter på balkongen i sicilien och när jag håller på att fota palmen utanför så ser jag att det sitter en grå duva i trädet, har inte tillgång till dator så kan inte ladda upp bilder från kameran lyckades få en bild med iphonen som vart dålig men bättre än inget. någon som vet hur man ladddar upp bilder med iphone? eller kan gissa sig till vad det är för fågel?
Grå beige duv liknande fågel. Svart näbb och vit runt ögonen.
Circium
Aktiv medlem
Vad är detta? Någon styltmal? Den satt på vår vita vägg häromkvällen.
Påminner lite om #654 så de är nog släkt.
Liksom #654 är det ett fjädermott. Rosenknoppfjädermott, Cnaemidophorus rhododactyla, tippar jag på.
Mvh Niklas
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Sitter på balkongen i sicilien och när jag håller på att fota palmen utanför så ser jag att det sitter en grå duva i trädet, har inte tillgång till dator så kan inte ladda upp bilder från kameran lyckades få en bild med iphonen som vart dålig men bättre än inget. någon som vet hur man ladddar upp bilder med iphone? eller kan gissa sig till vad det är för fågel?
Låter som en turkduva, Streptopelia decaocto.
/Rasmus
L-G
Aktiv medlem
Man tackar!Liksom #654 är det ett fjädermott. Rosenknoppfjädermott, Cnaemidophorus rhododactyla, tippar jag på.
Mvh Niklas
Hans_J
Aktiv medlem
Slända?
Hej
Jag såg ett par av dessa som flög omkring utmed Kinnekulle vandringsled (Västerplana - Martorp).
http://www.fotosidan.se/gallery/viewlarge.htm?ID=2409312&target=_blank
Vet någon vad det kan vara får något?
/Hans
Hej
Jag såg ett par av dessa som flög omkring utmed Kinnekulle vandringsled (Västerplana - Martorp).
/Hans
salt
Aktiv medlem
Det är en ängstrollslända. Det finns flera snarlika arter. Detta är en Tegelröd ängstrollslända, hona.Hej
/Hans
mvh
Magnus
Hans_J
Aktiv medlem
Det är en ängstrollslända. Det finns flera snarlika arter. Detta är en Tegelröd ängstrollslända, hona.
mvh
Magnus
Hej Magnus,
Tack för ett föredömligt och givande svar.
Mvh Hans
salt
Aktiv medlem
Någon som vet vad detta ska bli.Var säkert ett femtiotal som mumsade på bladen på en liten lind.Kollade i Insekter i Europa av M. Chinery men tyckte inte jag hittade någon som stämde helt.
Detta är larven av en oxhuvudspinnare.
mvh
Magnus
Jägar3n
Aktiv medlem
Tackar för ett mycket snabbt svar. Blir imponerad av er sakkunskap varje gång.Var inne lite på den faktiskt men var inte säker.Detta är larven av en oxhuvudspinnare.
mvh
Magnus
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Är lite osäker på vad för gräshoppa det är. Tror det är en Kärrgräshoppa, men kan det verkligen stämma?
Nej, däremot är det är en grön ängsgräshoppa, Omocestus viridis!
/Rasmus
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Någon som vet vad detta är för fjäril?
mvh Pierre
Torvfly, Calamia tridens.
/Rasmus
helper
Aktiv medlem
Torvfly, Calamia tridens.
/Rasmus
Tackar alltid trevligt att lära sig något nytt.
Trevlig macrosommar/Pierre
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Hej!
Jag har inte lyckats ta reda på vad detta är för en larv. Fotad 2011-07-30. Längd ca 7-9 cm. Någon som kan hjälpa mig?
Mvh, Toni
Brunsprötad skymningssvärmare, Hyles gallii.
/Rasmus
Korpkraxarn
Aktiv medlem
Någon som kan hjälpa vad denna kan vara för art?
/Mankan
Ett gräsfly, tycker det mest liknar brungult gräsfly, Mythimna impura, men de arterna är svåra, i alla fall så länge man inte ser bakvingarna...
/Rasmus