Annons

Frågelådan - vilket djur/insekt är detta?

Vad är detta? Någon styltmal? Den satt på vår vita vägg häromkvällen.
Påminner lite om #654 så de är nog släkt.
 

Bilagor

  • G11_IMG_2055mini.jpg
    G11_IMG_2055mini.jpg
    25.3 KB · Visningar: 670
Sitter på balkongen i sicilien och när jag håller på att fota palmen utanför så ser jag att det sitter en grå duva i trädet, har inte tillgång till dator så kan inte ladda upp bilder från kameran lyckades få en bild med iphonen som vart dålig men bättre än inget. någon som vet hur man ladddar upp bilder med iphone? eller kan gissa sig till vad det är för fågel?
Grå beige duv liknande fågel. Svart näbb och vit runt ögonen.
 
Sitter på balkongen i sicilien och när jag håller på att fota palmen utanför så ser jag att det sitter en grå duva i trädet, har inte tillgång till dator så kan inte ladda upp bilder från kameran lyckades få en bild med iphonen som vart dålig men bättre än inget. någon som vet hur man ladddar upp bilder med iphone? eller kan gissa sig till vad det är för fågel?
Grå beige duv liknande fågel. Svart näbb och vit runt ögonen.

Låter som en turkduva, Streptopelia decaocto.

/Rasmus
 
Larv på Lind

Någon som vet vad detta ska bli.Var säkert ett femtiotal som mumsade på bladen på en liten lind.Kollade i Insekter i Europa av M. Chinery men tyckte inte jag hittade någon som stämde helt.
 

Bilagor

  • Larv.jpg
    Larv.jpg
    37.4 KB · Visningar: 780
Vad för slags gräshoppa?

Är lite osäker på vad för gräshoppa det är. Tror det är en Kärrgräshoppa, men kan det verkligen stämma?
 

Bilagor

  • gräshoppa2.jpg
    gräshoppa2.jpg
    16.9 KB · Visningar: 261
okänd fjäril?

Någon som vet vad detta är för fjäril?
mvh Pierre
 

Bilagor

  • _DSC0012_1 okänd fjäril400.jpg
    _DSC0012_1 okänd fjäril400.jpg
    18.9 KB · Visningar: 233
Hej!

Jag har inte lyckats ta reda på vad detta är för en larv. Fotad 2011-07-30. Längd ca 7-9 cm. Någon som kan hjälpa mig?

Mvh, Toni
 

Bilagor

  • FotosidanFORUM_larv20110730.jpg
    FotosidanFORUM_larv20110730.jpg
    84.1 KB · Visningar: 207
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.