ErlandH
Aktiv medlem
Javisst. Det var därför jag tyckte Mats haranger om mod och feghet var lite förvånande.Snälla nån. Det är väl ganska uppenbart att pendelns ytterlägen inte representerar det debatten handlar om från början.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Javisst. Det var därför jag tyckte Mats haranger om mod och feghet var lite förvånande.Snälla nån. Det är väl ganska uppenbart att pendelns ytterlägen inte representerar det debatten handlar om från början.
När emellertid en del av de andra i gruppen spädde på ditt skrytande med att det var typsikt östermalmsmanér
Det låter rimligt. Då betydde alltså inte det där om att "det är inte min stil att backa för hot heller" inte så mycket.
Ett billigt retoriskt knep. Om du verkligen tyckte att det inte hade med saken att göra hade du ju inte skrivit det.Jag vet inte om du missade att just den meningen inleddes med orden "inte för att det har med saken att göra?
min dotter hade jag tackat för visitkortet och gjort ett litet "hembesök" hos fotografen när jag märkt att bilden publicerats iaf.
Varför inte bara respektera någons vilja att INTE vara med på kort?
Själv undrar jag alltid vad personen försöker dölja och vad personen har för fuffens för sig eftersom de prompt INTE vill vara med på bild.. Eftersom en bild är bara en bild, herregud, denna diskussion är så pinsamt löjlig.. DET ÄR BARA EN BILD..
Kan inte en bild användas som porr genom att "klä av i Photoshop"?Nej, det går inte klä av någon i photoshop, så en bild på stan kan inte användas som porr heller för den delen..
Det var det dummaste jag läst på länge.....Sen om personen klär sig extremt utmanande.. men då är det ju självvalt att visa upp sig i extremt utmanande kläder och bli fångad på bild av både mobilkameror och övervakningskameror.
Att bli filmade/fotograferade av övervakningskameror anser jag vara en helt annan sak än detta.Varför blir folk så provocerade av en kamera när de redan blivit fotograferade flera gånger så fort de gick in i centrum.. Konstigt.. En offentlig plats måste få vara en offentlig plats. Vill man inte vara med på bild, då får man allt SNÄLLT be fotografen om det eller helt enkelt hålla sig hemma med nerdragna persienner. Enkelt och självklart.
Instämmer till 100%min dotter hade jag tackat för visitkortet och gjort ett litet "hembesök" hos fotografen när jag märkt att bilden publicerats iaf.
Det var det dummaste jag läst på länge.....
Ditt resonemang faller ju in i samma idiotiska åsikter som att unga tjejer som blivit våldtagna för att dom klätt sig utmanande "får skylla sig själva"..... Vilken människosyn vissa har.....
Att skriva "..... då är det ju självvalt att visa upp sig i extremt utmanande kläder och bli fångad på bild....." visar väl att man tycker att personen får skylla sig själv om man då blir plåtad.Det dummaste JAG har läst på länge var när någon likställde gatufotografi med våldtäkt.
Det dummaste JAG har läst på länge var när någon likställde gatufotografi med våldtäkt.
Du pratar som att man vore ett offer om man blivit fotograferad. Din syn på fotografi är oerhört märklig.Att skriva "..... då är det ju självvalt att visa upp sig i extremt utmanande kläder och bli fångad på bild....." visar väl att man tycker att personen får skylla sig själv om man då blir plåtad.
Att skriva "..... då är det ju självvalt att visa upp sig i extremt utmanande kläder och bli fångad på bild....." visar väl att man tycker att personen får skylla sig själv om man då blir plåtad.
Nåja, själv visar jag respekt om mina medmänniskor, vilket tydligen många andra inte gör.
Frågan är vem som får fler vänner/ovänner genom sitt agerande?
Och vad hade ditt ärende varit vid det besöket?min dotter hade jag tackat för visitkortet och gjort ett litet "hembesök" hos fotografen när jag märkt att bilden publicerats iaf.
En bild på det flippade fingret hade kanske kunna bli bra, ja.Mycket handlar som sagt om attityd, från båda sidor.
En liten anekdot i sammanhanget; i fredags promenerade jag med kameran i stan, och bland andra motiv så var det ett par med intressanta kläder och en söt vovve, och jag höjde kameran. Ena personen viftade nekande, jag uppfattade signalen och sänkte kameran, varvid personen ifråga flippade sitt långfinger åt mig!
Jag blev rätt ställd, och såhär efteråt tycker jag det är synd att jag inte tog en bild ändå.
Det är just den här inställningen som gör ämnet problematiskt. Det är bara en bild för dig men för andra representerar ditt agerande något helt annat