Jag tror inte att din uppfattning av motivet som flicka och barn är i majoritet av de som sett bilden, utan att de ser henne som en vuxen kvinna (med äldre föräldrar). Är man vuxen bör man kunna stå för sina egna beslut är min åsikt.
Du har din fulla frihet att tycka att jag skulle raderat bilden, och jag hade inte något problem med att du tyckte att jag gjorde fel som inte raderade bilden.
Du är väldigt duktig på att kritisera, betydligt sämre på att komma på förslag hur Vi alla skulle agerat i situationen. (förutom reflexmässiga radera om motivet vill det). Jag startade tråden med frågan fråga eller inte fråga vid gatufotografering om någon minns det
Hur tycke du jag skulle agerat, utan att radera bilderna eller utan att lova att inte publicera den? Skulle vi tillkallat polis för att reda ut situationen? Tycker du att vi tillsammans skulle förklarat vad som är en fotografs lagliga rätt eftersom pappan, som är fotograf, inte vet vilka regler som gäller. Var du medveten om att hennes pojkvän och ytterligare personer i sällskapet fanns i närheten?
Jag förstår inte heller på vilket sätt jag skulle farit med osanning i tråden som du påstår . Det enda nya som du tog upp var hur jag bad mig åt för att visa en kamera utan bilder. Jag har varit väldigt tydlig med att jag var medveten om att föräldrarna trodde att bilden var raderad, för att undvika ytterligare diskussion eller allvarligare utveckling i händelseförloppet.
Jag skulle tillslut vilja höra din åsikt om att pappen hotade Fotosidan med polisanmälan som jag refererade till i ett tidigare inlägg. Dessutom blev ett av hans inlägg raderat av administratören på forumet.