defuncta
Aktiv medlem
Jag har några frågor som gäller 2 olika saker. Den första är när man har tagit bilder med hög iso (fota i kyrka) hade pressad iso på min Canon 30D så de är väl 3200. När jag brusreducerat dem så blev de relativt bra men när jag tar smart skärpa på dem blir de väldigt dåliga. Kan jag inte skärpa upp dem?
Min andra fråga är, när jag tar en bild och lägger in den i dator och tittar på hela bilden är skärpan bra. Men när jag tittar på bilden i 100% är den inte jätte skarp någonstans utan lite suddig eller va man ska säga. Har dock inte använt spegellåsning. Beror detta på mig eller är det så att min canon 30D inte kan ta knivskarpa bilder när man tittar på dem i 100%.
Tacksam för svar
MVH Christian
Min andra fråga är, när jag tar en bild och lägger in den i dator och tittar på hela bilden är skärpan bra. Men när jag tittar på bilden i 100% är den inte jätte skarp någonstans utan lite suddig eller va man ska säga. Har dock inte använt spegellåsning. Beror detta på mig eller är det så att min canon 30D inte kan ta knivskarpa bilder när man tittar på dem i 100%.
Tacksam för svar
MVH Christian