Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fråga ang S3 IS ?

Produkter
(logga in för att koppla)
Tänkte fråga en till sak ang denna kamera.
Är det värt att betala ca 2000kr för den begangnad?
Eller vad tycker ni?
 
Tror inte det, har dock inte testat men jag tror inte den skickar video-info via USB i realtid.

Den är värd 2000 beg ja...den är svinbra sålänge man inte kör AUTO...som kan ge brusiga bilder.
 
Hej, Jaana!

Jag har en S3 IS. Jag har inte använt den som webcam, man jag har bestämt för mig att jag hört att den ska kunna användas så. Jag har inte använt webcam överhuvudtaget, så jag vet inte riktigt vad som krävs, men kolla saken med Canon eller någon fotobutik om den funktionen är viktig för dig, för jag har för mig att det ska gå.
Det går i alla fall att använda S3 IS till remote shooting, att se bilden i realtid i datorn och styra kameran från den medföljande programvaran. Hur det är med ljudet vet jag inte, men kolla som sagt.

Den är definitivt värd 2.000 kr beg. Det som har sagts om brus är riktigt. Den vill brusa lite på högre ISO i allmänhet. Därför ger de helautomatiska lägena inte så bra bilder vid lite svårare fotoförhållanden.
Framförallt tycker jag att kamerans automatik i allmänhet exponerar för högt vid motiv som innehåller stora ljusskillnader. Himlar blir utfrätta och bilderna för ljusa. Men lär man sig använda exponeringskompensationen i P-, AV- och TV-läget eller fotar i M-läget funkar det bra.

Mvh.
Lasse C
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.