En åsikt är väl aldrig ett argument. Vad menar du?
Du kan väl heller rimligen inte ha en åsikt och samtidigt tycka att den ska vara en annan åsikt.
Men du menar alltså att du/ni tror eller är av åsikten att det är generna och biologin som styr men skulle vilja att det inte var så?
Och ja, om du har en konservativ syn på saker så är du konservativ. Inget märkligt.
Visst är det jobbigt att bli tilldelad en grupptillhörighet, att bli placerad i ett fack. Blir lite snävt kanske. Det är hela poängen med att bredda synen på könsroller.
Det var du som pratade om varför man för fram ett argument?, varpå jag svarade att bara för att man har en åsikt om något behöver det inte vara ett argument för att "vinna" i någon debatt eller diskussion , men nu verkar du inte tycka så, lite svårt att följa med i resonemangen som du för, och det är just så det blir när man skriver på ett forum precis som jag sa innan, väldigt lätt att hela tiden missförstå och lätt att tolka fel vilket gör detta ganska meningslöst även om det är ett intressant tema i grunden att diskutera och resonera runt.
Du missförstod eller feltolkade även det jag sa om konservativ syn. jag sa att för att ha EN åsikt som är konservativ om något betyder INTE det att du är konservativ, utan att du har EN konservativ åsikt, sedan kan du ha andra åsikter där du INTE är konservativ eller de ÅSIKTERNA( caps pga av att vara extra tydlig nu då, inte för att höja rösten
) inte är det och då gör det inte dig till en person som är konservativ utan som det ofta är en människa som kanske inte KAN placeras i ett fack som antingen eller.
Men vissa människor är helt och hållet konservativa absolut, och där kan man kanske generalisera som när det gäller politiken eller partier etc. Nu handlar det inte ord det utan om ett ämne. dessutom står min poäng fortfarande kvar om att trots att du har en åsikt om VARFÖR folk hamnar i olika könsroller ( alltså genetiskt eller genom miljö etc) så innebär det INTE att du inte vill förändra det.
Förstår inte varför det är så svårt att förstå det, kanske är du mer van att se saker mer i svart och vitt, för mig finns det alltid olika nyanser i allt att se fler möjligheter innan jag placerar något i fack.
Ja att bli placerad i ett fack är inte så kul för någon, det är kanske därför man inte ska göra det om det inte behövs eller finns fog för det? det var precis det du gjorde när du sa att många här var konservativa och ville motverka en förändring fast jag inte alls tolkade det som att de gjorde det.
Du har dock rätt till att tolka det så och ha den åsikten, men i mitt eget fall kan jag säga att jag inte är speciellt konservativ ( när det gäller det mesta i andra sammanhang) annars men ändå tror att det kan finnas en stark genetisk koppling till hur vi är( pratar alltså inte om de stereotypa könsrollerna i fotografi eller mode industrin nu utan i livet i andra sammanhang som vi lever i) men det innebär inte alls att jag inte tror eller vill att det kan förändras.
Förstår inte varför det är så svårt att förstå heller.
Och speciellt i det här ämnet som vi diskuterar nu med just fotografins värld.
Ett annat exempel är att du tror att någon med alkoholism är detta pga av att hans gener bidrar till det, eller att någon har cancer för att hans familj i generationer haft det i släkten, eller att någon är en obotlig kleptoman för att hans släkt suttit på kåken i generationer etc etc, tror du att om jag trodde att allt det var pga av genetiken att det aldrig skulle kunna förändras, eller att jag inte VILL att det skulle vara annorlunda?
Finns rätt många andra exempel där många är överens om att gener har en stor inverkan på saker vi gör eller vad för sjukdomar vi får och allt möjligt där man självklart kan göra saker för att förändra det och framför allt VILJA att det skulle se annorlunda ut.
Efter denna vägg av text , Vet inte om jag kan bli mer tydlig än så, men annars ger jag nog upp och får helt enkelt förstå att vi ser rätt olika på saker och ting eller att det är för svårt för oss att förstå varandra i skrift iaf
men det är OCKSÅ helt ok. Vi får det.
Ha det gott.