** Idag gör vi arbeten på vårt system, kortare störningar och nedtid kan förekomma. **

Annons

Fotoutmaning - fota en slips!

Produkter
(logga in för att koppla)

Liax

Aktiv medlem
Är det någon som är sugen på en ny utmaning här på fotosidan? I så fall har jag en liten idé.

Idén går ut på att så kreativt som möjligt fotografera av en slips. Men för att det ska bli lite lättare behöver inte slipsen vara det dominerande inslaget i bilden, det viktiga är att den finns med och syns tydligt.

Bilderna får vara tagna när som helst och hur som helst. Det får vara studiobilder, närbilder, dokumentärbilder eller naturbilder, och det får vara i färg eller svartvitt. Du väljer. Det enda som är viktigt är att det finns med en slips i bilden.

Så använd fantasin och fotografera en slips!

Vad tror ni, är det någon som vågar haka på!?

*hehehehe* satt och läste ett par gamla "Foto" (japp jag har lite långtråkigt) och där hade dom skickat ut en massa fotografer som gjorde samma sak.

Vill ni ha uppslag så....

Jag har fortfarande ingen scanner, men ska se om jag kan låna en polares. Isåfall är jag med :)

klart man vågar..slipsar är ju tämligen ofaliga om man bortser en viss strypningsrisk men jag tänker ju inte i så fall ha den på mig...*ler*

Detta var en idé som tidningen foto lät några välkända fotografer göra någon gån i mitten av 90-talet.
Kommer ej ihåg vilken nummer det var i med jag har tidningen hemma.(Är på jobbet nu ,Canon).

/ Patrik

ja..ljuset är skräp här..men så här ser min idé ut iaf..ska jobba på bilden ikväll :)
mvh/Kim

Bilagor

• slips 1.jpg
    slips 1.jpg
    44 KB · Visningar: 1,120
Jo jag vet att tidningen Foto körde en sådan grej för några år sedan, och det var faktiskt därifrån jag fick idén, men det har ni ju redan räknat ut. I vilket fall som helst så finns där en del inspiration att hämta för dom som vill, bilderna var ju hur coola som helst och visar vad man kan åstadkomma med lite fantasi och kreativitet.

Vad tror ni om följande upplägg:

Det ska vara en röd slips
Vi har en månad på oss
Alla fotografiska metoder är tillåtna

röd slips

>Det ska vara en röd slips

Det blir lite svårt att få med en röd slips om man väljer att plåta svartvitt. :)

/MVH Everhill

ja, jag tänkte oxå använda s/v..här är bilden :)

Bilagor

• slips 2.1.jpg
    slips 2.1.jpg
    46.8 KB · Visningar: 1,077
Då blir det en riktig utmaning för dig att få slipsen att se röd ut på en sv/v bild! ;-)

Liax! Varför ska det va en rödslips? Räcker det inte med att det är en slips...jag vill använda brokigslips ju....så jag får väl bli rebelisk och utkickad från sammanslutningen då...

Allt utom att slipsen maste vara röd kan jag gå med på! Tycker inte att det sakll finnas några färgmässiga begränsningar, det motarbetar kreativiteten. Sedan är en månad lagom.

Röd slips var bara ett förslag, men eftersom en del känner sig begränsade av det så går jag med på att skippa det kravet.

Slipsen får således vara av valfri snitt och modell, samt i vilken färg som helst! Rebellslipsar är alltså tillåtna! :-D

Annars gäller tidigare regler.

Senast ändrad:
Njaaaa Kim...det är visserligen en annorlunda kattbild du lyckats prestera, men lite mer kreativitet än så tänker jag nog kräva av dig. Men du har som sagt en hel månad på dig, så det kommer du att klara fint! :)

Kul idé, jag hänger på!

Tänkte lägga upp en sida där alla bidrag ligger uppe, så det blir lite mer översikt, vad säger ni om det? Eller det kanske ska skötas av David/fotosidan?

Hur som helst, det här ska bli intressant. :)
Och jag hoppas att det där med röd slips inte blir någon regel för jag har bara en och den är INTE röd.

Förresten, är det tillåtet med montage/manipulation om man anger det tillsammans med bilden?

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar