Advertisement

Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Vi träffas på ett café, så bara du får åka till stan på kvällen är det okej. Ibland frågar någon hur många som kommer, för att veta att ingen ska sitta där ensam, och då är det givetvis bra om man svarar, annars är det bara att dyka upp. Bilder på en sticka, eller i dropbox (adress finns någonstans i tråden här). Välkommen!

Tack så mycket, det är nog inga problem att åka in till stan själv på kvällen.
Kanske en dum fråga, kameran ska väl inte med?

Och när man ändå skriver, kan man bara hoppa in i läxan? och isf hur många bilder på det temat ska med?

MVH Teodor Jonsson

en del har med kameran, många går ju ingenstans utan den. Vissa gånger har vi även haft fotopromenad före mötet, men då hinner vi ju inte se på bilderna direkt, utan får visa dem senare. Kamera är alltså inget krav, man gör som man vill. En del vill ju också kanske fråga om någon kamerafunktion, testa varandras gluggar osv.

Ja, man hoppar bara in i läxan. Några tar med en bild, andra en fyra fem stycken. Vi har inte satt något tak eftersom det hittills har varit självreglerande. Vill man visa något bra drunknar det ju som regel om man har för mycket. Några har också tagit med två varianter för att få hjälp med vilken som övriga tycker är bäst och i så fall varför det. Det är vänliga diskussioner där vi försöker se det som är bra i varje bild, men även ge tips, eller lära oss av varandra (typ: vilken bländare hade du på den bilden). Har man missat ett tema kan man ta med någon enstaka bild från det föregående också, men då gäller det verkligen att begränsa sig förstås.

Om jag minns rätt var det fototräff redan i eftermiddag den 8/3.
För egen del hinner jag inte dyka upp denna gång heller. Men skam den som ger sig... Nästa gång ska jag vara med... Hoppas ni andra får det bra. Vilka har tänkt sig in i eftermiddag till Café Avenyn?
(Min frånvaro hindrar mig inte från att vara lite nyfiken...) *ler*

Jag tänker komma.
Men Lars, på vardagar har det hittills varit kl 18 (utom senast som var en fredag), det är då jag planerar att vara där.

(en lärdom är att nästa gång vi anger nästa träff kan det vara bra att ange klockslaget också ;-))

Mvh,
Richard

Kommer nån att ha en dator eller surfplatta med sig, för bildvisning? Jag hade tänkt låta bli den här gången...

Eftersom de flesta väntar sig att kunna ta med en minnessticka eller att stoppa bilderna i dropbox (prata med Archangel79 för att få tillgång till gemensam folder) så kan det vara bra att ha med sig något som stödjer båda.

Mvh,
Richard

Jag kommer att närvara idag och tar med mig datorn. Så dropbox eller USB-minne så kan vi se bilderna.

Ser fram emot att träffas i kväll!

Jag tänker komma.
Men Lars, på vardagar har det hittills varit kl 18 (utom senast som var en fredag), det är då jag planerar att vara där.

(en lärdom är att nästa gång vi anger nästa träff kan det vara bra att ange klockslaget också ;-))

Mvh,
Richard

Helt rätt, vi sa kl. 18. Bara jag som slarvade och glömde skriva det. Får skämmas lite... Tur att du hängde med i alla fall. :)

Tenta imorgon och sjuk idag så det blir sängliggande plugg för min del men hoppas kunna hänga med nästa träff, hoppas ni får riktigt trevligt!

Det blev en liten träff, Roger och jag beundrade varandras bilder.

Nästa gång blir träffen måndag den 26e kl 18.
Temat är siluett, fri tolkning som vanligt.

Anledningen att det blev 18 dagar framåt snarare än 20 var att samtliga närvarande är upptagna den 28e, med en annan fototräff båda två.

Mvh,
Richard

Anledningen att det blev 18 dagar framåt snarare än 20 var att samtliga närvarande är upptagna den 28e, med en annan fototräff båda två.

Mvh,
Richard

Låter kul, kan nog komma loss den 26/3?

Var träffas ni, står säkert i tråden någonstans, men jag är lite slö idag ;)

Nu har även jag bokat den 26/3 lite mer noggrant i almanackan. Nästa gång kan inget gå fel ;).
Då kommer även jag...
Mvh/ Lasse Å

*skratt* ok, alltid glömmer man nåt tydligen :)

Nästa träff, måndag 26 mars kl 18
Tema siluett, fri tolkning
Plats Café Avenyn, Kungsgatan 51 i Stockholm.

Kom allting med nu?

Mvh,
Richard

Re: Silluett

Mvh,
Richard

Kommer denna gången.
Var trippelbokad förra veckan.

/Casi

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar