Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotouppgift och diskussion i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur många är det som brukar komma på träffarna ? åldrar ?

Tar ni en fotorunda innan eller efter ?
Som mest de gånger jag varit med har vi varit 8 stycken. Åldrarna känns rätt varierade (jag vet ärligt talat inte, jag bryr mig inte så himlans om ålder).

Fotorundor har vi börjat med när träffen infaller på en lördag, söndag eller helgdag, och då har vi haft det innan träffen. Dock finns det inget som hindrar att någon föreslår en runda andra dagar och andra tider också, men då lär nog deltagandet vara begränsat av sånt där som jobb...

I grunden är de här träffarna inte så hårt reglerade, utan grundar sig i en vana som byggts sen första träffen. Riktlinjen är att träffen sker var 20e dag kl 18 (eller 16 lö, sö, helgdag) och bilderna till varje träff följer ett tema. Mer exakt än så bestäms vid varje träff.

Mvh,
Richard

Det börjar närma sig, på måndag har i varje fall jag tänkt infinna mig på kaffet. Vilka fler kommer?
Troligen har jag med mig datorn, så vare sig dropbox eller minnesstickor ska vara något problem.

Mvh,
Richard

Det börjar närma sig, på måndag har i varje fall jag tänkt infinna mig på kaffet. Vilka fler kommer?
Troligen har jag med mig datorn, så vare sig dropbox eller minnesstickor ska vara något problem.

Mvh,
Richard

Jag kommer i alla fall att närvara om inget oförutsett händer. Jobbar dock, så kanske kommer någon enstaka minut sent.

Som sagt, måndagar gör jag annat och det är lite "heligt" för mig. Byt helst inte intervall mellan mötena, då missar man många möten i rad så här, men hoppas i alla fall ni får det bra på det här mötet.

Tänkte dyka upp med en minnessticka på mötet. Ska bli trevligt att närvara igen efter ett par missade omgångar. Mvh/ Lasse Å

Så var ännu en trevlig träff avklarad.

Och datum, tid, plats och tema är satt till nästa gång:
Det blir på söndagen den 15:e april och då det är helg finns två olika tider
1) kl. 13 för de som vill gå på fotopromenad innan mötet
2) kl. 16 för själva fototräffen
Mötesplats för båda tiderna är Café Avenyn på Kungsgatan http://www.cafekartan.se/045473/Café_Avenyn/

Och temat till nästa gång är självporträtt!

Väl mött!

Svårt tema = bra utmaning. Den här gången ska det väl dessutom passa ihop med tiden hoppas jag :) Kul att det blivit sån surr på den här gruppen.

Vilka kommer på söndag?

Så var ännu en trevlig träff avklarad.

Och datum, tid, plats och tema är satt till nästa gång:
Det blir på söndagen den 15:e april och då det är helg finns två olika tider
1) kl. 13 för de som vill gå på fotopromenad innan mötet
2) kl. 16 för själva fototräffen
Mötesplats för båda tiderna är Café Avenyn på Kungsgatan http://www.cafekartan.se/045473/Café_Avenyn/

Och temat till nästa gång är självporträtt!

Väl mött!

Tiden går verkligen snabbt mellan träffarna. För egen del tog jag fram kameran och en softbox under gårdagskvällen i ett par försök att få till ett självporträtt. Roligt var det, men långt ifrån de ambitiösa planer jag ursprungligen hade med storslagen bakrund, utomhus osv...

Nog om detta. Vilka har för avsikt att dyka upp om söndag?
För egen del har jag tänkt ansluta redan till den första av tider och vara med på både fotorunda och fika.
Kanske några nya trådläsare som dyker upp?

Mvh/ Lasse Å

Får nattgäster lö-sö, så med stor sannolikhet kommer jag inte den tidiga tiden. Med lite ur dock den sena :) Vet frmodligen inte mer förrän på söndag.

Jag kommer att dyka upp på kaffét, promenaden är mer tveksamt, jag har ett styrelsemöte att ta hand om under tidiga eftermiddan. Kanske kan jag ansluta mig mot den sena delen av promenaden, vi får se.

Mvh,
Richard

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar