Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Fotouppgift och diskussion i Stockholm
- Trådstartare Archangel79
- Start datum
levitte
Aktiv medlem
Som mest de gånger jag varit med har vi varit 8 stycken. Åldrarna känns rätt varierade (jag vet ärligt talat inte, jag bryr mig inte så himlans om ålder).Hur många är det som brukar komma på träffarna ? åldrar ?
Tar ni en fotorunda innan eller efter ?
Fotorundor har vi börjat med när träffen infaller på en lördag, söndag eller helgdag, och då har vi haft det innan träffen. Dock finns det inget som hindrar att någon föreslår en runda andra dagar och andra tider också, men då lär nog deltagandet vara begränsat av sånt där som jobb...
I grunden är de här träffarna inte så hårt reglerade, utan grundar sig i en vana som byggts sen första träffen. Riktlinjen är att träffen sker var 20e dag kl 18 (eller 16 lö, sö, helgdag) och bilderna till varje träff följer ett tema. Mer exakt än så bestäms vid varje träff.
Mvh,
Richard
Casimir
Aktiv medlem
Som mest de gånger jag varit med har vi varit 8 stycken. Åldrarna känns rätt varierade (jag vet ärligt talat inte, jag bryr mig inte så himlans om ålder).
Det år bra både med nyare och äldre kameror ;-)
Archangel79
Aktiv medlem
Det börjar närma sig, på måndag har i varje fall jag tänkt infinna mig på kaffet. Vilka fler kommer?
Troligen har jag med mig datorn, så vare sig dropbox eller minnesstickor ska vara något problem.
Mvh,
Richard
Jag kommer i alla fall att närvara om inget oförutsett händer. Jobbar dock, så kanske kommer någon enstaka minut sent.
Casimir
Aktiv medlem
Måndag
Kommer. Håller på att jagar motiv ;-)
Jag kommer i alla fall att närvara om inget oförutsett händer. Jobbar dock, så kanske kommer någon enstaka minut sent.
Kommer. Håller på att jagar motiv ;-)
photolamal
Aktiv medlem
Tänkte dyka upp med en minnessticka på mötet. Ska bli trevligt att närvara igen efter ett par missade omgångar. Mvh/ Lasse Å
od_foto
Aktiv medlem
Nästa möte lär bli på en söndag antar jag ;-)
Mvh,
Richard
Vilken söndag? Hamnar vi mitt i Påsken?
levitte
Aktiv medlem
Vilken söndag? Hamnar vi mitt i Påsken?
Om jag inte räknar väldigt fel så är 20 dagar framåt från idag den 15e april, dvs söndan efter påskhelgen.
Mvh,
Richard
Archangel79
Aktiv medlem
Så var ännu en trevlig träff avklarad.
Och datum, tid, plats och tema är satt till nästa gång:
Det blir på söndagen den 15:e april och då det är helg finns två olika tider
1) kl. 13 för de som vill gå på fotopromenad innan mötet
2) kl. 16 för själva fototräffen
Mötesplats för båda tiderna är Café Avenyn på Kungsgatan http://www.cafekartan.se/045473/Café_Avenyn/
Och temat till nästa gång är självporträtt!
Väl mött!
Mötesplats för båda tiderna är Café Avenyn på Kungsgatan http://www.cafekartan.se/045473/Café_Avenyn/
Väl mött!
levitte
Aktiv medlem
Apropå temat till nästa gång är det värt att titta på klippet i det här inlägget... lite kul variationer på temat.
Mvh,
Richard
Mvh,
Richard
Casimir
Aktiv medlem
Väl mött!
Det är inte det lättaste att ta bild på sig själv ;-)
Bilagor
photolamal
Aktiv medlem
Vilka kommer på söndag?
Tiden går verkligen snabbt mellan träffarna. För egen del tog jag fram kameran och en softbox under gårdagskvällen i ett par försök att få till ett självporträtt. Roligt var det, men långt ifrån de ambitiösa planer jag ursprungligen hade med storslagen bakrund, utomhus osv...
Nog om detta. Vilka har för avsikt att dyka upp om söndag?
För egen del har jag tänkt ansluta redan till den första av tider och vara med på både fotorunda och fika.
Kanske några nya trådläsare som dyker upp?
Mvh/ Lasse Å
Väl mött!
Tiden går verkligen snabbt mellan träffarna. För egen del tog jag fram kameran och en softbox under gårdagskvällen i ett par försök att få till ett självporträtt. Roligt var det, men långt ifrån de ambitiösa planer jag ursprungligen hade med storslagen bakrund, utomhus osv...
Nog om detta. Vilka har för avsikt att dyka upp om söndag?
För egen del har jag tänkt ansluta redan till den första av tider och vara med på både fotorunda och fika.
Kanske några nya trådläsare som dyker upp?
Mvh/ Lasse Å
Archangel79
Aktiv medlem
Jag kommer att närvara både på promenad och fika om inget oförutsett händer.