Annons

Fototips i Västeråsområdet?

Produkter
(logga in för att koppla)
Kenneth: Det låter trevligt. Nu har tyvärr en av oss redan åkt och studier väntar tyvärr. Så det blir mindre tid för fotande. Men man vet ju aldrig.
 
Drazil skrev:
;)

300 knyck ÄR väldigt snabbt. humm. undrar om det går på den lilla banan jag har i åtanke... kanske är utbyggd.

Nej det är omöjligt att komma upp i såna hastigheter på Hälla Ring, men en Supercart är god för den hastigheten om banan tillåter ... en 200-ing kanske dom kan pressa på "långrakan" med lite tur ... tar ju inte så lång tid för dom där "bilarna" att nå sjuka hastiheter ,6 växlar och prylar...
 
skumma miljöer i Västerås.

Har själv varit runt i Västerås och fotat en del skumma miljöer. Gillar bäst turbinhuset vid hamnen, vid den där bron som slutar i luften. Sigurdskvarteren. Har varit inne i huset för ett par år sedan. Det var vid tillfället tomt på människor, men det syntes klart att det bodde folk där inne. Flera våningar högt, maskiner kvar, slitna trappor etc.. Husets fönster är igenspikat med luckor, men gick att ta sig genom ändå.
 

Bilagor

  • västerås01.jpg
    västerås01.jpg
    29.4 KB · Visningar: 149
Drazil skrev:
Vi är ett gäng som tror sig ha uttömt alla fotomöjligheter i Västerås, men kan vi ha glömt ett guldkorn?

Vilket är ditt bästa tips på fotomål i Västeråsområdet som har äventyrskänsla?

Ångkraftverket ska ju vara äventyr... vet inte men ganska coolt... Vi var där med fk aros i våras. Då kan det bli så här

/ johan
 
Schysst bild från Ångkraftverket, har några liknande, men tagna genom fönstret istället. Jag vet inte om du kom in i kraftverket..? Turbinhuset som jag talar om är klart värt ett besök. Tips tag med ficklampor (ett par stycken), bra kläder och mobil om nåt skulle hända. Man vet ju aldrig vem man stöter på i ledlagda byggnader. Ett annat tips är Tillberga omformarstation. En nedlagd station för omtransformering av ström under 1900-talets tidiga dagar. Det är inhängnat område. Klättra ner ett tjugotal meter rakt ner i underjorden och upptäck! Har varit där två gånger och lika fascinerande båda gångerna!! Här är en länk till John Eklunds hemsida. Han har varit där också tydligen. http://www.elmuseum.se/?/tillberga_omformarstation.htm

Finns det andra nedlagda byggnader i Västerås som jag har missat och som man kommer in i..?
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.