Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Fototips i Västeråsområdet?
- Trådstartare Drazil
- Start datum
Drazil
Aktiv medlem
Tack så hjärligt för alla förslag!
Ja, de är fina förslag men vi har varit där en del redan. haha Vi är så luttrade. Sitter hemma och vill ut på äventyr men inget riktigt gör oss inspirerade. Finns det nå coola ruiner, något riktigt annorlunda eller något som kan få inspirationen att flöda hos en gammal (nåja ) digitalfotograf? Vi kanske bara har begränsad fantasi...
Ja, de är fina förslag men vi har varit där en del redan. haha Vi är så luttrade. Sitter hemma och vill ut på äventyr men inget riktigt gör oss inspirerade. Finns det nå coola ruiner, något riktigt annorlunda eller något som kan få inspirationen att flöda hos en gammal (nåja ) digitalfotograf? Vi kanske bara har begränsad fantasi...
Incarlight
Aktiv medlem
Själv har jag länge funderat om man kan komma in på de nerstängda delarna av Sura bruk för att fota. Jag har inte varit där i krokarna på ett tag så jag vet inte om det är öppet nånstans.
Förutsatt att man gillar gamla industrilokaler, förstås
Förutsatt att man gillar gamla industrilokaler, förstås
Kijana
Aktiv medlem
Det där med äventyrskänsla är ju inte det lättaste att ge förslag på. Mycket hänger förstås på vad var och en lägger in i begreppet.
Ruiner har jag inga tips på, men bland sportdykare tror jag Brottet utanför Sala uppskattas mycket. Det ligger en bit bortanför (norr om) Dolomitverket.
Det sägs inte rakt ut, men ni verkar inte göra anspråk på att vara dokumentära i era fotografier utan bara vilja skapa bilder. Ur det perspektivet kan ni ju själva skapa de bilder ni vill ha.
En bildidé som dök upp, och som går att genomföra i vilken större stad som helst, är hur stora tysta centrum upplevs på natten för någon hemlös som bara driver omkring.
Lite tankar och funderingar.
Ruiner har jag inga tips på, men bland sportdykare tror jag Brottet utanför Sala uppskattas mycket. Det ligger en bit bortanför (norr om) Dolomitverket.
Det sägs inte rakt ut, men ni verkar inte göra anspråk på att vara dokumentära i era fotografier utan bara vilja skapa bilder. Ur det perspektivet kan ni ju själva skapa de bilder ni vill ha.
En bildidé som dök upp, och som går att genomföra i vilken större stad som helst, är hur stora tysta centrum upplevs på natten för någon hemlös som bara driver omkring.
Lite tankar och funderingar.
Drazil
Aktiv medlem
Verkligen bussigt att ni tar er tid och försöker ge förslag! Uppskattas! Vi kom precis hem från en nattfototur vid oljehamnen och där omkring. Det var ett väldigt trevligt ljus, det artificiella gula i kontrast mot en mörkblå himmel. Rör som vindlar, skepp, mm. Vi har insett att nattljuset har en väldigt stor potential som vi ska pröva fler gånger.
Idag regnade det tyvärr, men det gav å andra sidan fina reflektioner på ytorna.
Det där lät spännande Kenneth. Vi vågar oss nog inte riktigt på en hemlös ännu men centrum och natt är två intressanta ämnen värda att utforska mer. Helt klart!
Idag regnade det tyvärr, men det gav å andra sidan fina reflektioner på ytorna.
Det där lät spännande Kenneth. Vi vågar oss nog inte riktigt på en hemlös ännu men centrum och natt är två intressanta ämnen värda att utforska mer. Helt klart!
Kijana
Aktiv medlem
Drazil skrev:
Kul att ni gillar idén. Men ni behöver faktiskt inte ha någon riktig hemlös med på bild, tycker jag. Vad jag tänkte på var att illustrera den ångest, utanförskap med mera som en hemlös person kan känna i ett centrum på småtimmarna.
Ventileit
Aktiv medlem
Ni kan även testa och svänga förbi Hälla Ring (Gocart banan), har ni tur kör dom kanske med Supercart just då ... dom små rackarna gör uppmot 300 blås, om inte annat är det kul att titta på =). Sen har du ju ganska mycket Blackrace i Västerås på helgerna, bara att ta reda på vart dom skall köras just den helgen och dra dit och bränna av lite bilder/däck.
Kijana
Aktiv medlem
300 knyck är väl både rätt och fel. 300 kilometer i timmen gör de inte, men deras verkliga toppfart motsvaras av 300 blås på fullstora bilar.
Daniel: Hör gärna av er när ni drar ut på fotoäventyr nästa gång. Är just nu i hemstaden Sala på semester till och med måndag fm, jag kanske har möjlighet att hänga på. (Om ni vill förstås.)
Daniel: Hör gärna av er när ni drar ut på fotoäventyr nästa gång. Är just nu i hemstaden Sala på semester till och med måndag fm, jag kanske har möjlighet att hänga på. (Om ni vill förstås.)