Cambo
Aktiv medlem
Gallerix flaggar för en fototävling här på Fotosidan. Många gånger är villkoren så att tävlingsarrangören har möjligheter att billigt, gratis, skaffa ett arkiv med bilder från de som deltar. Jag kan inte riktigt förstå att det är annorlunda med den här tävlingen. En av paragraferna säger tex. Citat:
Ditt foto kan även komma att publiceras på andra webbplatser och i tidsskrifter i samband med fototävlingen. Du äger dock fortfarande rättigheterna till ditt foto....
Frågan är ju vad de menar med rättigheter. För mig innebär det att jag blir tillfrågad och betald för att upplåta en av mina bilder, men i det här fallet så är det mer eller mindre fritt fram för Gallerix att trycka o publicera.
Kanske någon har fått en annan uppfattning, vore intressant att hör i så fall.
Ditt foto kan även komma att publiceras på andra webbplatser och i tidsskrifter i samband med fototävlingen. Du äger dock fortfarande rättigheterna till ditt foto....
Frågan är ju vad de menar med rättigheter. För mig innebär det att jag blir tillfrågad och betald för att upplåta en av mina bilder, men i det här fallet så är det mer eller mindre fritt fram för Gallerix att trycka o publicera.
Kanske någon har fått en annan uppfattning, vore intressant att hör i så fall.