Annons

Fototävling i Skåne !!!

Produkter
(logga in för att koppla)
Skåne och Skåne! Bilderna ska vara tagna i Sverige är reglerna. MUAHAHAHA! Nu ska man leta efter nåt att skicka in om man nu har något!

Äh, det är ju diskriminerande mot "analogister", för att inte snacka om mellanforatsfreaksen att sätta ett fast format om 20x30 på papperskopia..

Hade varit roligare om måtten kunde varit från en siffra eller mellan två, men inte exakt.

Fast kul med en tävling som såg seriös ut iaf, trots ett riktigt dåligt krav.

Kanske borde du läsa reglerna en gång till Lotta.

Kopierade förstas punkten...
Din inskickade bild/bilder ska vara en fotokopia i färg (fotopapper). Varje bild ska vara 20-30 cm bred.

Där står att bilden ska vara 20-30cm bred

Så även du kan nog få vara med..

Jörgen

Bossebarrskog skrev:
Kanske borde du läsa reglerna en gång till Lotta.

Kopierade förstas punkten...
Din inskickade bild/bilder ska vara en fotokopia i färg (fotopapper). Varje bild ska vara 20-30 cm bred.

Där står att bilden ska vara 20-30cm bred

Så även du kan nog få vara med..

Jörgen
Hoppsan, nu skäms jag för att jag skrev så fort. Tog på mig glasögonen och ser att du har helrätt.

Det ser ju ut att vara en riktigt kul och bra tävling då:) Någon gång ska väl bli den första så jag rotar också i gömmorna nu då:)

Tack för att du rättade.

Om någon här nu mot förmodan skulle vinna kan Ni ju presentera bidraget i denna tråden, så man får se vilka värdelösa bilder som värdesätts högst av Öresundskraft.

Hoppas såklart att någon av mina halvtaskiga bilder värdesätts högst

Dessutom har de ingen regel för hur hög bilden kan vara 30*5 borde därmed vara helt tillåtet, även om jag inte tron en sådan bilde skulle vinna

// Anders

aceeo skrev:
Om någon här nu mot förmodan skulle vinna kan Ni ju presentera bidraget i denna tråden, så man får se vilka värdelösa bilder som värdesätts högst av Öresundskraft.

Hoppas såklart att någon av mina halvtaskiga bilder värdesätts högst..
Även om du tänker skicka in halvtaskiga bilder så kanske inte andra tänker göra det..
Det är rätt lätt att uppfatta ditt inlägg mindre trevligt. Vem har värdelösa bilder? Eller varför skulle Öresundskraft värdesätta värdelsa bilder?

f.billqvist skrev:
trist för dem som kör hasselblad
Som jag tolkade det efter Bossebarrskogs inlägg och efter att läöst reglerna igen så funkar ju det. Dock var ju s/v bojkottat och det var synd.

Jubileumsalmanackor här har blandat s/v och färg och sett kanonbra ut.

Jag fick se deras annons i tidningen FOTO igår och kollade genast upp reglerna, men jag stannade vid denna:
"Öresundskraft har tillsammans med medarrangörerna Studio Ekvall och tidningen FOTO rätt att utan kostnad använda de vinnande bilderna i sammanhang som har med tävlingen att göra."

Någon mer som reagerat på detta? Det verkar saknas ord i meningen. Den korrekta meningen borde lyda så här (i alla fall om jag ska skicka in några bilder):

"Öresundskraft har tillsammans med medarrangörerna Studio Ekvall och tidningen FOTO EJ rätt att utan kostnad använda de vinnande bilderna i sammanhang som INTE har med tävlingen att göra."

Maxell skrev:

"Öresundskraft har tillsammans med medarrangörerna Studio Ekvall och tidningen FOTO rätt att utan kostnad använda de vinnande bilderna i sammanhang som har med tävlingen att göra."

"Öresundskraft har tillsammans med medarrangörerna Studio Ekvall och tidningen FOTO EJ rätt att utan kostnad använda de vinnande bilderna i sammanhang som INTE har med tävlingen att göra."

Alltså, det är ju exakt samma regel, bara olika formulering. Iallafall om du lägger in nekanden på båda ställen.

Denna regel tycker jag är rimlig.

Efwa skrev:
Alltså, det är ju exakt samma regel, bara olika formulering. Iallafall om du lägger in nekanden på båda ställen.

Denna regel tycker jag är rimlig.
Vad jag far efter är att de bara får använda bilderna i samband med tävlingen, inte i andra sammanhang. Är det inte ett rimligt krav?

Maxell skrev:
Vad jag far efter är att de bara får använda bilderna i samband med tävlingen, inte i andra sammanhang. Är det inte ett rimligt krav?

Ja, det är ju så det står. Att de utan ersättningskrav får använda bilderna i samanhang som har med tävlingen att göra.
Står det inget annat så är de ersättningsskyldiga om de använder de till annat än i tävlingssammanhang.

Det står ju svart på vitt. Var det inte så du menade?

Efwa skrev:
Ja, det är ju så det står. Att de utan ersättningskrav får använda bilderna i samanhang som har med tävlingen att göra.
Står det inget annat så är de ersättningsskyldiga om de använder de till annat än i tävlingssammanhang.

Det står ju svart på vitt. Var det inte så du menade?
I ett annat sammanhang - TV4:s tävling Sommarbilden - så uppstod kraftiga reaktioner över den här typen av tävlingsregler, där man genom att delta avsäger sig all rätt till ersättning för sina bilder. Tror det finns någon gammal artikel här på fotosidan i det ärendet.

Nä, vänta nu, du missförstår ju reglerna. TV4:as regler sa att de fick sälja bilderna vidare till tredje person och att de dessutom fick ta ersättning för det.

Denna regel säger att de endast får använda dem i tävlingens direkta samanhang utan ersättning, inget annat. Dvs det TV4 ändrade till sedan.

digitalt

märkligt att man inte kan skicka in bilder på cd. Betydligt smidigare. Stora tävlingar som World press photo kan ju hantera det. Idag skannar man ju sin bild eller tar en bild direkt digitalt. Men det är ju klart, dom bestämmer så klart hur dom vill göra. kanske deras kraftbolag leverar ved oxå....;)

Efwa skrev:
Nä, vänta nu, du missförstår ju reglerna. TV4:as regler sa att de fick sälja bilderna vidare till tredje person och att de dessutom fick ta ersättning för det.

Denna regel säger att de endast får använda dem i tävlingens direkta samanhang utan ersättning, inget annat. Dvs det TV4 ändrade till sedan.
Du har ju givetvis helt rätt... det är jag som läser tokigt.

ANNONS