Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Nu har jag äntligen börjat bli pigg, fortfarande hostig etc men mer levande :p

Ska försöka mig att ta mig till Uppsala nästa helg och fota lite om någon är sugen att haka på.

Mvh David
 
Nu har jag äntligen börjat bli pigg, fortfarande hostig etc men mer levande :p

Ska försöka mig att ta mig till Uppsala nästa helg och fota lite om någon är sugen att haka på.

Mvh David

Det kan ta tid, bra att du är på gång. Vore kul om flera kunde vara med nästa söndag.
Jag var till Norge (Rjukan) i tre veckor direkt på nyår och blev smittad av barnbarnet precis innan jag åkte hem och jag är knappt frisk än. Jag har inte varit så förkyld 30 år. I Rjukan blev det en del fotat, bla till ett föredrag om världsarvet, men sedan har jag just inte motionerat kamerorna förrän i dag då jag var nere och fotade lite isskulpturer och konstnärer i stadsparken.
 
Hej.

Tid 10.00

Plats: Wayne's Coffee


Kom med digitalt eller analogt eller både och. Bara du har ett glatt humör.
Vill man ha ett tema kan vi diskutera fram det under fika stunden samt om det finns någon speciellt rutt du vill ta.

Ha det gott så länge Mvh David
 
Låter kul kommer gärna på fikat men får låta resten vara då jag håller på och repar mig från en ryggskada som jag drog på mig förra fredagen så att bära rygga med kamera går inte ännu på ett tag men som sagt fika och lite fotosnack är alltid trevligt om det är OK för övriga?
 
9.53 dyker jag upp i Uppsala, tar mig då till hörnet på s:t Per och sitter på Waynes Coffee och käkar lite frukost.

Har inte direkt någon plan vart jag kommer ta men strosar runt med kameran och fotar vintern i Uppsala, så har någon som kommer en ide så ser vi vad som vi känner för.
 
Tack det samma.
Jag såg när jag kom hem att det var inte en Tri-X i kameran utan en AGFA APX 400. Jag ska leta fram en gammal Rodinal i garderoben till den eftersom det finns tider i filmförpackningen för Rodinal.
 
Ner till Pumphuset och trädgården en tur sen tillbaks upp till centrum och mötte upp Tony & Johan sen lämnade Bildsten oss, då gick resterande 3 upp mot Domkyrkan och efter det en fika och sen åkte jag hem.
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.