ANNONS
Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Kikade på smhi och det är bara nu i helgen det ska vara lite kallt, nästa vecka är det över +10 grader så jag väntar och kommer knalla lugnt i stället för och spara på däck o väg :)

Jag kör så lite numera och vinterdäcken behöver rulla några tiotal mil innan de fungerar bra så jag kommer att lägga på dem i dag. Behöver dessutom kolla bromsbeläggen runt om. Eftersom jag har kallgarage så är det skönare att byta belägg i +10 än i -10.

Även jag kommer med egen bil till stationen och gör sedan som Sten, parkerar nära E4.
Det är ju torra vägar så sommardäck funkar säkert bra.
Ulf

Hehe Ni är ena riktiga hurtbullar men jag är allt lite avis på er för Ni kommer få det fint när Ni är framme, men för mig som inte klarar att somna förrän framåt 4-5 på morgonen så blir det för tidigt tyvärr.

Yrkesskadad som jag är av trafiksäkerhetsarbete så säger jag bara en sak Svartis!!

Osynlig men livsfarligt och uppträder denna tid på året oftast tidiga mornar och i närheten av vatten och på broar samt låglänta vägpartier, så vintertofflor på låter vettigt.

Ser fram emot massa läckra bilder efter helgen ;-)

Tony tog det försiktigt så vi kom hem straxt efter 17 .
Tack Tony, Johan och Ulf för en trevlig dag.
En bild från dagen i Kapplasse: Johan och Tony på stranden

Bilagor

• SNOL8843_Johan&Tony_b400FS.jpg
    SNOL8843_Johan&Tony_b400FS.jpg
    79.7 KB · Visningar: 150

Bilagor

• Image_001.jpg
    Image_001.jpg
    145.8 KB · Visningar: 135
  • Image_003.jpg
    Image_003.jpg
    126.8 KB · Visningar: 136
  • Image_007.jpg
    Image_007.jpg
    125.5 KB · Visningar: 134
  • Image_011.jpg
    Image_011.jpg
    136.1 KB · Visningar: 136
  • Image_012.jpg
    Image_012.jpg
    124.6 KB · Visningar: 136
Ser ut som Ni hade en bra dag ute vid kusten, finns ju alltid något att fota när det är vatten, klippor och natur runt omkring kan liksom inte bli fel då ;-)

Satan i gatan, måste få tummen ur och börja engagera mig i foto rörelsen i uppsala tror jag. Såg ju riktigt roligt ut:) såg ut som någon fotade mellan (hasselbladare?). Finns någon klubb med labb, eller är det hemma pulare?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Satan i gatan, måste få tummen ur och börja engagera mig i foto rörelsen i uppsala tror jag. Såg ju riktigt roligt ut:) såg ut som någon fotade mellan (hasselbladare?). Finns någon klubb med labb, eller är det hemma pulare?

Det är jag och min Zenza Bronica EC-TL du ser :) . Framkallar allt utom dia själv. Bor i stockholm så det är Kungsholmens kamera klubb eller en analogfoto-klubb i Hägersten som jag nu också kommer håller till i.

Det är jag och min Zenza Bronica EC-TL du ser :) . Framkallar allt utom dia själv. Bor i stockholm så det är Kungsholmens kamera klubb eller en analogfoto-klubb i Hägersten som jag nu också kommer håller till i.

Härligt! Jag måste ut och rasta min mamiya press snart känner jag:-D

Någon uppsalabo som kan tipsa om bra fotoaffär?

Jag handlar mest på nätet, utbudet av film, papper och kemi är ju lite klent i butiker numera, men Fotokompaniet på Dragarbrunnsgatan är trevlig tycker jag.

Jag är ledig i morgon. Funderar på att hitta på något då. Några tips på vad man kan göra?

Om du vill kolla hur det ser ut i UFS mörkrum så är jag där för att pilla lite med vår utställningsbelysning med början omkring kl 10.30.
Bakom universitetshuset, Övre Slottsgatan 14A, ingång vid skyltskåpet.

Om du vill kolla hur det ser ut i UFS mörkrum så är jag där för att pilla lite med vår utställningsbelysning med början omkring kl 10.30.
Bakom universitetshuset, Övre Slottsgatan 14A, ingång vid skyltskåpet.
Jag skulle gärna också dyka upp och kika in, men jag är förkyld nu och om jag blir frisk så har jag en föreläsning då.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar