Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag kommer också. Blir några minuter sen till kaffet, men alternatives är tåget en timme tidigare.

@Tony: har lånat roos's 6x12 kamera på prov :)

Kanske kommer upp en sväng på stan me min knodd lite senare å ser om ni e kvar... han går upp den tiden ni sitter å fikar... haha

Sent from my GT-N7100 using Tapatalk

Vi började på Waynes Coffe i St Per kl nio med en kopp kaffe. Ett av de få ställen (det enda?) i city som öppnar så tidigt en söndag.

När vi gick förbi kyrkan stod det en man med ett gigantiskt tele och fotade en pilgrimsfalk som satt på en utkastare på ett av tornen. Jag hade bara måttliga 112 mm att tillgå, ser ni den vita pricken på höger sida?

Bilagor

• PB170169x_Vi började på Waynes Coffe i St Per_h400-FS.JPG
    PB170169x_Vi började på Waynes Coffe i St Per_h400-FS.JPG
    97.5 KB · Visningar: 188
  • PB170173_Pilgrimsfalk-h400-FS.JPG
    PB170173_Pilgrimsfalk-h400-FS.JPG
    131.1 KB · Visningar: 192
Johan funderar på om det är värt att ta fram kameran som tar 9x12 på 120-film.

Bilagor

• SNOL9147bx_Johan&skuggan_h400-FS.JPG
    SNOL9147bx_Johan&skuggan_h400-FS.JPG
    199.7 KB · Visningar: 187
Till slut två bilder konst, klotter, nedskräpning eller vandalism, välj själv det som passar.

Jag kroknade efter 6 timmar och tog bussen hem. Den kom precis när jag kom till hållplatsen. Tack för idag Johan, Dinc, Tony och Janne, det var trevligt.
-

Bilagor

• SNOL9197_Ett fruset broräcke_b400-FS.jpg
    SNOL9197_Ett fruset broräcke_b400-FS.jpg
    84 KB · Visningar: 183
  • SNOL9204x_Klotter_b400-FS.JPG
    SNOL9204x_Klotter_b400-FS.JPG
    98.9 KB · Visningar: 182
Vi började på Waynes Coffe i St Per kl nio med en kopp kaffe. Ett av de få ställen (det enda?) i city som öppnar så tidigt en söndag.

Nej, det är inte det enda. På rak arm kommer jag på tre som jag har för mig öppnar nio:

Konditori Fågelsången
Café Årummet
Café Linné Konstantina

Det kan finnas fler...

Jag hade tänkt att komma men så skar jag upp lilltån genom att sparka i ett av rören när jag skruvade isär ett stativ för rengöring. Så jäkla onödigt och blir det inte bättre så får jag ge upp tanken på fotorunda.

Så kan man ju använda ett stativ, men det är inte rätt. ;)

(Ursäkta, jag vet att det gör ont att göra illa sig men kunde inte låta bli.)

Nej, det är inte det enda. På rak arm kommer jag på tre som jag har för mig öppnar nio:

Konditori Fågelsången
Café Årummet
Café Linné Konstantina

Det kan finnas fler...

Äsch, det skulle stå Café Linné Hörnan (och inte Konstantina). Förvirrande med de där två som ligger bredvid varandra. :)

Om ni har tittat i Tonys länk en bit upp så ser ni honom "in action" här när han tar bilden på Johan som skruvar på sin kamera.

Bilagor

• SNOL9149x2_bilden av Johan_b400-FS.JPG
    SNOL9149x2_bilden av Johan_b400-FS.JPG
    97.1 KB · Visningar: 91
Efter att ha provat modellfoto två gånger (trots rätt katastrofalt resultat) blev jag, som tidigare inte varit så intresserad av att börja med det, fantastisk taggad! Jag hoppar nog med i UFS idag så om någon orkar med en till i studion och/eller mörkrummen tittar jag gärna förbi och ser hur det går till,

ANNONS