Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Om du vill kolla hur det ser ut i UFS mörkrum så är jag där för att pilla lite med vår utställningsbelysning med början omkring kl 10.30.
Bakom universitetshuset, Övre Slottsgatan 14A, ingång vid skyltskåpet.

Låter kul. Hur länge är du där? Kan jag droppa in runt 1200?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Härligt! Jag måste ut och rasta min mamiya press snart känner jag:-D

Någon uppsalabo som kan tipsa om bra fotoaffär?

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk

Det finns bara en bra fotoaffär i Uppsala - Uppsala Fotokompani (www.ufk.se). De håller sina priser något så när uppdaterade, men kolla på prisjakt innan du handlar.

Det finns bara en bra fotoaffär i Uppsala - Uppsala Fotokompani (www.ufk.se). De håller sina priser något så när uppdaterade, men kolla på prisjakt innan du handlar.

Ja UFK är bra med priserna och det räcker att säga att "den kostar bara XXX kr på Cyberhoto" så rättar de till priset, har gjort det måna gånger och köpt grejorna för mindre än vad tex Cyber tar inkl frakten då jag måste handla i webshopen och då finns ingen anledning att inte köpa i lokal fysiskt butik tycker jag.

Om någon tänker sej att komma på UFS månadsmöte så är det den 28/11 (inte 21/11 som det står på hemsidan) Naturfotografen Mats Wilhelm föreläser. alternativt blir det en föreläsning om fotojuridik. Men det klarnar så småningom.
Om man blir medlem nu så ingår resten av detta året i årsavgiften för 2014.

Som det ser ut nu i almanackan så skulle det passa bra. Prognosen är sol och hårt ljus, byig vind. Någon idé om tid, inriktning eller platser? Lite fint släpljus på morgonen innan staden vaknat kanske? Solen går upp 07.51 ;-)

Vi kan ju träffas i skaplig tid o fånga lite morgonljus/aktivitet på stan :)

Tiden är lätt att föreslå för mej men som relativt nyinflyttad så har jag inte koll på platserna där det kan löna sej att stå. Och jag förstår de som tycker att det tar emot att gå upp tidigt en söndagsmorgon efter en arbetsvecka så en förmiddagstid är kanske bättre. Ni som har koll på staden (jag bor i utkanten) vet ju bättre var det kan finnas något intressant och var det finns fik med lämpliga öppettider. De flesta fik jag har tittat på öppnar kl 11 och 12 på söndagar men Waynes i S:t Per öppnar faktiskt 9 om man får tro hemsidan. Så kom igen med en lämplig tid.

Tiden är lätt att föreslå för mej men som relativt nyinflyttad så har jag inte koll på platserna där det kan löna sej att stå. Och jag förstår de som tycker att det tar emot att gå upp tidigt en söndagsmorgon efter en arbetsvecka så en förmiddagstid är kanske bättre. Ni som har koll på staden (jag bor i utkanten) vet ju bättre var det kan finnas något intressant och var det finns fik med lämpliga öppettider. De flesta fik jag har tittat på öppnar kl 11 och 12 på söndagar men Waynes i S:t Per öppnar faktiskt 9 om man får tro hemsidan. Så kom igen med en lämplig tid.

Ska vi träffas vid 0900 vid Waynes Coffee o starta dan me fika?

Jag hade tänkt att komma men så skar jag upp lilltån genom att sparka i ett av rören när jag skruvade isär ett stativ för rengöring. Så jäkla onödigt och blir det inte bättre så får jag ge upp tanken på fotorunda.

Jag hade tänkt att komma men så skar jag upp lilltån genom att sparka i ett av rören när jag skruvade isär ett stativ för rengöring. Så jäkla onödigt och blir det inte bättre så får jag ge upp tanken på fotorunda.

Ouch... det lät inget skönt.... du får kurera dig, så får du komma med ut nästa sväng :)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar