ANNONS
Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Läckra bilder på segelplanen, veerkligen häftigt hur de nyttjar vinden som drivkälla och de kan ju flyga långa sträckor också, hur gick det för din anhöriga som skulle vara med?

Mmm ljuset i en skog kan vara lurigt men blev godkänt ändå tycker jag.

>Tackar.

>>>>>Det är rätt fantastiskt, banan de flög var visst 40 - 50 mil. Svärsonen och hans kompis låg bra till ett tag men tappade höjd på sista benet och tappade därmed tid.
På bilden nedan är de på väg ner, de är i det översta planet. Det var nästan trångt i luften när ca 50 plan skulle ner på ca en halvtimma.
Objektivet, ett SMC Pentax-A 70-210/4 köpte jag nyligen på Tradera. Det funkade bättre än jag hade hoppats, både optiskt och framför allt att det gick så lätt att sätta manuell fokus när det rörde sej kvickt.P bilden längst ner landar ett av bogserplanen, ett gammalt besprutningsplan med fyrbladig propeller. De gick väldigt tyst i landning och marktomgång.

Bilagor

• SNOL7120_två på finalen.jpg
    SNOL7120_två på finalen.jpg
    45.7 KB · Visningar: 297
  • SNOL7003_bogserare landar.jpg
    SNOL7003_bogserare landar.jpg
    51 KB · Visningar: 330
Aha en gammal bekant fast jag hade Tamron varianten men är ju samma som Pentaxen och den var jag nöjd med, men den åkte med när jag gjorde mig av med analoga grejorna, men kul att dessa gamla objektiv ännu levererar.

Jo det behövs ju något som drar upp dem och det är nog ett ganska pirrigt jobb, såg på TV när de drog upp dem och den extra dragkraften i en 4 bladig propp behövs säkert, vilket årtionende är den tillverkad måntro?

Funderade på kulturfestivalen men gjorde en liten utflykt på cykel i hemtraken istället, kameran var med inga bilder tagna, och sedan har jag redigerat segelflygbilder till ett bildspel om segelflyg-SM och det kommer jag nog att hålla på med ett tag i morgon åxå. Bifogar bild på Uppsala skyline från Rv 72.
.

Bilagor

• SNOL7548_Uppsala skyline fr NV_b400.jpg
    SNOL7548_Uppsala skyline fr NV_b400.jpg
    62.9 KB · Visningar: 355
Funderade på kulturfestivalen men gjorde en liten utflykt på cykel i hemtraken istället, kameran var med inga bilder tagna, och sedan har jag redigerat segelflygbilder till ett bildspel om segelflyg-SM och det kommer jag nog att hålla på med ett tag i morgon åxå. Bifogar bild på Uppsala skyline från Rv 72.
.

Vilken härlig bild sten :)

Kvällsrunda....

Någon som är sugen på en liten prommenad i eller med bil runt uppsala från 19:00 i kväll om vädret tillåter?

Jag är inte i Uppsla nu så jag kan tyvärr inte följa med i kväll. Men det ska bli fullmåne och anständigt väder så det blir en fin fotokväll skulle jag tro. Ha det så bra!
Tänker själv se om det kan bli något tillfälle där jag är att ta någon bild med en fet måne hängande över nejden.

Jag är inte i Uppsla nu så jag kan tyvärr inte följa med i kväll. Men det ska bli fullmåne och anständigt väder så det blir en fin fotokväll skulle jag tro. Ha det så bra!
Tänker själv se om det kan bli något tillfälle där jag är att ta någon bild med en fet måne hängande över nejden.

Just nu verkar inte vädret vara nå bra, kom nyss hem, från hammarskog, där var det blåsigt och blandat mulet åt ena hållet och bättre åt andra, får se hur det slutar :)

Kapplasse

Hej
Jag är sugen på en sväng till Kapplasse imorgon onsdag (kväll). Hör av er om ni vill med, jag har bil.
mvh
Mattias

Hej
Jag är sugen på en sväng till Kapplasse imorgon onsdag (kväll). Hör av er om ni vill med, jag har bil.
mvh
Mattias

Jag hakar gärna på dit så länge det inte ösregnar :) Lär ju bli med stativ o fjärrutlösare i sånna fall, har inte vart ut där vid kusten än faktiskt :)

Har ju semester hela denna vecka :)

Jag hakar gärna på dit så länge det inte ösregnar :) Lär ju bli med stativ o fjärrutlösare i sånna fall, har inte vart ut där vid kusten än faktiskt :)

Har ju semester hela denna vecka :)

Låter bra, jag har inte varit där. Vi håller koll på vädret imorgon och hörs sen, när tror du man behöver åka? jag kan åka tidigast kl.18, men det borde funka?

Låter bra, jag har inte varit där. Vi håller koll på vädret imorgon och hörs sen, när tror du man behöver åka? jag kan åka tidigast kl.18, men det borde funka?

Jag tippar på ca 45-60 minuters bilresa dit kanske lite snabbare eftersom de e motorväg till tierp :)

Jag har som sagt semester och kan åka närsom helst, men vi håller lite utkik på vädret i morrn, jag har en volvo kombi vi kan ta om du vill, vi kan ju dela på soppan i vilket fall som helst, sen kan jag fixa med lite kaffe om du dricker det :)

Jag tippar på ca 45-60 minuters bilresa dit kanske lite snabbare eftersom de e motorväg till tierp :)

Jag har som sagt semester och kan åka närsom helst, men vi håller lite utkik på vädret i morrn, jag har en volvo kombi vi kan ta om du vill, vi kan ju dela på soppan i vilket fall som helst, sen kan jag fixa med lite kaffe om du dricker det :)

Låter bra, jag dricker kaffe :)
Vi får se om fler nappar på denna utflykt, vi har ju potentiellt två bilar tillgängliga...
Hörs imorgon!

/Mattias

Hoppas ni får en bra utflykt. Själv är jag inte i Uppsala nu och kan inte följa med.
Men var ligger Kapplasse? Ett lustigt namn.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar