ANNONS
Annons

Fotosvängar i Uppsala

Produkter
(logga in för att koppla)
Jag har bara bott i Uppsala i 1½ år så det får bli ni som har lokalkännedom som får föreslå intressanta utflyktsmål.
Även jag åker kombi, fast bara en liten en.

Jag ska ta en liten tripp ner dit i dag på eftermiddagen tänkte jag, det ligger som sagt nära uppsala så det går ganska fort dit så återkommer jag med lite info och nån bild hur det ser ut :)

Jag och hustrun åker på konstrunda åt Österbybruks-hållet på em, kanske blir någon bild senare i dag.

Vart ut och kikade vid naturreservatet och tog lite bilder som kan beskådas på min sida KLICKA FÖR BILDER då de här på fotosidan är för små att kika på tycker jag.

Hur det såg ut där ute... Jo det var halt i början av leden då det ligger massa nedtrampad snö så broddar kan vara en idé för den som vill vara försiktig samt längre ner vart det lite blött och skitigt men ingen större fara då man kan gå vid sidan av. Annars tycker jag att det var helt ok före att ta sig fram i.

Det som kan vara bra att ha med nu om vi ska dit:

• Broddar till skorna
  • Varma byxor
  • Tåliga skor
  • Vindtät jacka
  • Toalettpapper
  • Långkallingar om man är frusen
  • Kaffe + Macka?
  • Vantar
  • Solglasögon få snön reflekterar solen ibland (om det är sol)

Tänkte även att vi kanske kan ta en sväng till Krusenberg och kika då det ligger i närheten, vad tror ni om det?

Tur att man inte lagt undan vintergrejorna ännu då, ser klart ut som broddar vore klokt och Gore Tex skorna får sitta på som alltid, och det är inte så varmt som man kan lockas att tro så varma kläder är ett gott råd.

Något förslag på dag och mötesplats?

Söndag? Träffas bakom centralen vid sas hotellet? Så kan jag lassa in både folk och saker :)

Iofs funkar Måndag med, har ni andra förslag?

Jag kommer med egen bil. Söndagen är ett tillfälle då hela familjen kan samlas till middag då en dotter är hemma från Norge. Jag behöver komma hem i tid på em.

Var i Österbybruk förut i dag och såg en stilig dörr:
:
.

Bilagor

• P3290731_Dörrprydnad_svv_h400.JPG
    P3290731_Dörrprydnad_svv_h400.JPG
    93 KB · Visningar: 173
Sten:
Hittade Du den dörren på herrgården eller var?

Var i Österbybruk i torsdags men då på jobb, varit där och jobbat varje vecka sedan i höstas faktiskt.

Japp Söndag 10:00 bakom tågstationen vid sas-hotellet kommer jag stå med min silvriga volvo v70 -99...

Jag har gott om plats i bilen, tänkte ta med mig kaffe och smörgås, har även en engångsgrill liggr i bilen om nån vill grilla korv :)

ha så skoj ! Själv går jag inte upp före kl 12 dan efter påskafton (Vi brukar äta och dricka gott på kvällen)

@ Bo: Jo, det var en dörr på slottet. Jag tror det var den där man går in till kaféet. Fin miljö men en smula slaskigt idag på gångvägarna.
@ Janne: En grogg mindre så klarar du att kliva upp lite tidigare och följa med. Lite frisk luft och en liter vatten kommer att göra gott.... :-D
@ Alla: Jag har en liten grå Fabia hgv med två små extraljus i nosen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar