Annons

Fotoskolan i Gamleby?

Produkter
(logga in för att koppla)
Frågan är kanske inte om man kan ta bilder som passar till utbildningen, utan om man själv passar till utbildningen.

Annars tror jag att de gladeligen ser hur annorlunda bilder som helst, bara budskapet/känslan tar som en fet käftasmäll. (KY)
 
Är det någon som vet något om GF kursen? skulle hemsk gärna vilja veta lite..

Det är inte lika mycket reklam och studio foto där eller? släng ut allt ni vet om den..
 
inte nån chans att jag kommer in på GF på 1:a försöket men det är väl bara å prova då!

fast det lät läskigt det där med att göra en bilduppgift med folk som bedömer en...jiiha.
 
Gf e väll mer konstinriktat o fritt foto tror jag, sen e d nog mer analogt där, massa olika avancerade mörkrumstekniker o sånt skit;)

de finns fd elever här som säkert kan svara fast dom brukar vara ganska ljusskygga.
 
fett!

då blir det en power-kvartett :>



ugh, då kanske det är dags att börja fundera på vilka bilder man vill skicka in :/
 
Har börjat hört en del skit om gamleby, bla om missnöjda elever och elever som hoppat av, någon som vet nått om detta??
 
Det där med att det kommer dåliga rykten om gamleby, har jag oxå hört.

Men jag trodde i huvudsak att det gällde GF!

Eller?

/Linda
 
ang. Gamlebys GF-utbildning,vad menas egentligen med:

"Förkunskaper:
Grundläggande kunskaper i fotografisk teknik och bildskapande.."


att man ska kunna hur det funkar i mörkrummet och hur bländare/tid påverkar bilden eller vad?
tycker det är lite luddigt...
 
thors skrev:
ang. Gamlebys GF-utbildning,vad menas egentligen med:

"Förkunskaper:
Grundläggande kunskaper i fotografisk teknik och bildskapande.."


att man ska kunna hur det funkar i mörkrummet och hur bländare/tid påverkar bilden eller vad?
tycker det är lite luddigt...

Du ska veta alla grundkunskaper om hur en kamera funkar, dvs bländare, slutare osv osv osv.

Du ska ha grundkunskaper i mörkrum, framkalla ett negativ till färdig papperskopia.
 
Ne jag är inte säker på nått:) men jag har haft mailkontakt med läraren och andra som sökt och det är ungefär så jag fattar det, digitalt är samma som analogt när det gäller kamera, men du syftar kanske på photoshop? där är det nog också bra med grundkunskaper dvs hur man framkallar digitalt.

Skicka ett mail eller ring skolan så kan dom säkert förklara bättre än mig:)
 
äh det blir nog bra så
jag kan inte så mkt photoshop men då får man väl öva om man ens får chansen att komma dit & visa sina kunskaper (eller brist på...)
 
Någon som vet om det är tillåtet med digitala bilder i ansökan, eller ska det vara egna kopierade bilder?

Johan
 
nån som vet???

Har kollat på Gamlebys hemsida men jag har inte hittat något datum när man får svar....så man vet när man kan sluta hoppas....
 
Re: nån som vet???

ghost102 skrev:
Har kollat på Gamlebys hemsida men jag har inte hittat något datum när man får svar....så man vet när man kan sluta hoppas....


Jesper hade ringt, och intervjudagarna är v.20 för ky v.22 för gf, så det lär väll dröja tills v.18 elle rnått skulle jag gissa?
 
okej!

Tack för infon Tim så v.20 är allt hopp ute ;-)

har sökt själv Tim? vilka fler har sökt?

harebra alla å lycka till!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.